هیات رسیدگی به تخلفات ناشران رای نشر چشمه را صادر کرد و به این ترتیب این نشر می‌تواند، فعالیت خود را از سر بگیرد.
در رای صادرشده آمده است: «نشر چشمه به تعلیق موقت پروانه نشر به مدت ۲۴ ماه محکوم شده که پس از انقضای آن با احتساب مدت سپری‌شده می‌تواند، فعالیت خود را از سر بگیرد.» با توجه به اینکه آغاز تعلیق نشر چشمه از ۲۴/۱۲/۹۰ بوده، این نشر می‌تواند از ۲۴ اسفندماه سال‌جاری فعالیتش را دوباره آغاز کند.
به گزارش «ایسنا»، بنا بر اعلام رسمی هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با وصول لایحه اعتراضیه مدیر نشر چشمه، هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران پس از تشکل جلسات کارشناسی و بررسی‌های لازم و با ملاحظه مجموع محتویات پرونده ضمن اعلام ختم رسیدگی، رای خود را صادر کرد.
در عین حال مدیر اداره کتاب با توجه به اعلام حکم نشر چشمه و امکان فعالیت دوباره این نشر، درباره انتشار رمان «کلنل» محمود دولت‌آبادی توضیح داد. علی شجاعی صائین در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره امکان انتشار رمان «کلنل» محمود دولت‌آبادی که از سال ۸۷ در اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتظار کسب مجوز نشر است، می‌گوید: هنوز رای نشر چشمه به اداره کتاب ابلاغ نشده است و احتمالا این حکم در هفته آینده به ما ابلاغ می‌شود. او می‌افزاید: بر این اساس، هر کتابی که در نشر چشمه موجود است، بر اساس قوانین موجود بررسی و درباره آن جواب داده می‌شود. بنابر اعلام مسوولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دولت قبل، رمان «کلنل» قرار بود با افزودن توضیحی و تغییر ناشر تعلیقی (چشمه)، اجازه‌ انتشار یابد که با تغییر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن دوران بلاتکلیف ماند. اما محمود دولت‌آبادی که همواره اصرار داشته کتابش توسط نشر چشمه منتشر شود، در دولت یازدهم با سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - دیداری داشته و حالا با حل مشکل نشر چشمه، این کتاب به انتشار نزدیک می‌شود.