فیلیپ سیمور‌هافمن درگذشت
فیلیپ سیمور‌هافمن بازیگر مشهور آمریکایی و برنده اسکار در 46 سالگی درگذشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‌هالیوود ریپورتر، بنا به گزارش‌ها این بازیگر شناخته شده یکشنبه به‌دلیل مصرف بالای دارو در آپارتمانش در نیویورک جان باخت.
جنازه فیلپ سیمور‌هافمن که جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را برای بازی در نقش ترومن کاپوتی کسب کرده بود، در حمام خانه‌اش و درحالی‌که یک سرنگ مواد مخدر در بازوی چپش بود، پیدا شد. هافمن در گذشته برای ترک مواد مخدر بستری شده بود و به مدت ۲۳ سال پاک زندگی کرد. با این حال او در سال ۲۰۱۲ دوباره اسیر مواد شد و پس از آن یک دوره ۱۰ روزه را برای پاک شدن پشت سر گذاشت. هافمن که یکی از محبوب‌ترین بازیگران نسل خود بود برای بازی در فیلم «جنگ چارلی ویلسون» در سال ۲۰۰۷، فیلم «شک» در سال ۲۰۰۸ و «استاد» در سال ۲۰۱۲ نیز نامزد دریافت اسکار نقش مکمل شده بود. او در سال ۲۰۰۰ برای فیلم «غرب واقعی»، در سال ۲۰۰۳ برای «سفر روز دراز به شب» و در سال ۲۰۱۲ برای «مرگ یک فروشنده» نامزد دریافت جایزه تونی شده بود.
پلیس و پزشکی قانونی نیویورک می‌گویند: در حال تحقیق درباره علت دقیق مرگ این بازیگر ۴۶ ساله و برنده جایزه اسکار هستند. هافمن در مجموعه «بازی‌های گرسنگی» بازی کرده است و در قسمت جدید این مجموعه با عنوان «بازی‌های گرسنگی: گرفتن آتش» که اواخر سال ۲۰۱۳ اکران شد در نقش پلوتارخ‌هیونبی ظاهر شده است. فیلیپ سیمور‌هافمن متولد ۱۹۶۷ در نیویورک بود و در رشته هنر تحصیل کرده بود. او اولین بار در سال ۱۹۹۱ با بازی در مجموعه «قانون و فرمان» شبکه ان‌بی‌سی بازی کرده بود.