پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه طبق قرار قبلی و اطلاع‌رسانی، گیشه سینماها بسته بود اما سینماها باز بودند. از کنار هر سینما که عبور می‌کردی، صف طولانی از مردم را می‌دیدی و در ذهنت این علامت سوال ایجاد می‌شد که سینماها را امروز چه شده است؟! به گزارش «ایسنا» چندی پیش بود که مدیر عامل انجمن سینمای جوان از هدیه سازمان سینمایی و رایگان شدن سینماها طی دو روز در سال خبر داد. با رایگان شدن نمایش فیلم‌ها در 10‌بهمن ماه، مردم سینماها را غافلگیر کردند.
مگر جوانان ما به جز سینما
تفریح دیگری هم دارند؟
مادری که دخترش را به سینما آورده است می‌گوید: «اگر بلیت‌ها ارزان باشد و مردم دغدغه مالی نداشته باشند در طول سال از سینما استقبال می‌کنند و هیچ‌گاه صندلی سینماها خالی نمی‌ماند. اگر طرح «سینما سلام» دو روز پشت سر هم اجرا می‌شد، مردم این چنین به سینماها هجوم نمی‌آوردند. مگر جوانان ما به جز سینما تفریح دیگری هم دارند؟»
تماشاگری که زیر دست‌ و پا ماند
جمعیت بسیاری جلوی سینما «آزادی» ایستاده‌اند تا وارد سالن‌ها شوند، در باز می‌شود و مردم با کف زدن و سوت کشیدن هیجان خود را برای وارد شدن به سینما نشان می‌دهند، همه تلاش می‌کنند که وارد شوند تا مبادا جا بمانند، در آن میان یک نفر زیر دست و پا می‌ماند و گوشواره دختر بچه‌ای ازگوشش درمی‌آید و گم می‌شود!
حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان نیز که از صبح به چندین سینما سرکشی کرده است برای سرکشی به سینما «آزادی» و در کنار مردم حضور دارد و از نیروی انتظامی می‌خواهد تا برای سامان دادن به صف مشتاقان به کارکنان پردیس «آزادی» کمک کنند.
در همان زمان تلفن همراه مدیرعامل سینمای جوان زنگ می‌خورد و از استقبال مردم در سینما «شکوفه» خبر می‌دهند که ازدیاد جمعیت موجب شکسته شدن شیشه گیشه سینما شده است!
در همین زمان رئیس سازمان سینمایی کشور نیز جلوی پردیس «آزادی» حاضر می‌شود تا میزان استقبال مردم از طرح «سینما سلام» را بررسی کند. او پس از پاسخگویی به پرسش خبرنگاران به همراه رضا سعیدی‌پور- مدیر سینما آزادی از سالن‌های نمایش دیدن و به صحبت‌های مردم گوش می‌کند. برخی از سالن‌ها آنقدر پر است که مردم به روی زمین نشسته‌اند و فیلم می‌بینند، بسیاری از مردم نیز در راهروهای سینما به انتظار نشسته‌اند تا بتوانند فیلم دلخواهشان را ببینند.
برخی از تماشاگران معتقدند که گیشه سینما باید بلیت و شماره صندلی در اختیار تماشاگران قرار می‌داد تا مردم بدانند روی کدام صندلی بنشینند و نظم بیشتری برقرار می‌شد تا ما تحت فشار جمعیت قرار نگیریم. جلوی سینما «فلسطین» هم صف نسبتا بلندی دیده می‌شود که تا داخل کوچه و در پشتی آن کشیده شده است، مردم بعد از تهیه بلیت رایگان و مشخص شدن شماره صندلی و شروع سانس، فیلم مورد علاقه‌شان را می‌بینند. گیشه سینما «سپیده» هم با ارائه بلیت رایگان، صندلی‌هایی را که باید تماشاگران به روی آن بنشینند مشخص می‌کند، مردم هم در یک صف مرتب به انتظار ایستاده‌اند. داخل سینما «بهمن» مملو از جمعیت است، تعداد بسیاری در سالن ایستاده‌اند تا فیلم «سر به مهر» را ببینند، تقریبا هیچ جایی برای داخل شدن وجود ندارد. یکی از پرسنل این سینما از خسارت‌های وارده به سالن‌ها می‌گوید، بسیاری از صندلی‌ها پاره یا شکسته شده‌اند و شیشه نمازخانه سینما هم بر اثر ازدیاد جمعیت شکسته است اما، ما تنها به فکر میزبانی هستیم. در همین موقع در سالن باز می‌شود و مردم با سوت و کف زدن، خوشحالی خودشان را اعلام می‌کنند. گروه دیگری از جوانان که سینماهای مرکزی را برای تماشای فیلمشان انتخاب کرده‌اند می‌گویند طرح «سینما سلام » خوب است اما سینماهای ما ظرفیت تامین نیاز مردم را ندارد و ما مجبور شده‌ایم دو ساعت در صف بایستیم تا بتوانیم یک فیلم را ببینیم.
صف تماشاگران در سینما «استقلال» هم تا در پشتی سینما و داخل کوچه کشیده شده است.
اجرایی شدن طرح «سینما سلام» و صحنه‌های تلخ و شیرینی که به‌واسطه این طرح اتفاق افتاد، چند سوال را در ذهن هر مشاهده‌گر صاحب‌تفکری پیش می‌آورد که آیا بلیت سینما گران است؟ بلیت سینما در مقایسه با سایر تفریحات فرهنگی، هنری چقدر است؟ شأن سینماها و فیلم‌ها با اجرای این طرح حفظ می‌شود؟