اصرار آقای بازیگر بر استعفا
با وجود گذشت چهار روز از استعفای عزت‌اله انتظامی از ریاست هیات‌مدیره خانه تئاتر و شورای‌عالی خانه هنرمندان، مدیرعامل خانه تئاتر با افتخار از حضور این استاد پیشکسوت به‌عنوان رئیس خانه، سخن می‌گوید، درحالی‌که انتظامی همچنان بر استعفای خود اصرار می‌ورزد.
به گزارش «ایرنا»، سه‌شنبه (اول بهمن ماه) در گرماگرم برگزاری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان جشن بهار هنرهای نمایشی ایران خبر استعفای عزت‌اله انتظامی دوستداران حوزه هنر، به‌ویژه اهالی تئاتر و سینما را شگفت‌زده کرد. این شگفت‌زدگی اهالی تئاتر از خبر استعفای انتظامی از ریاست هیات‌مدیره خانه تئاتر که از بدو تاسیس این نهاد صنفی به عنوان عضو ثابت هیات‌مدیره این نهاد حضور داشته و همچنین از شورای‌عالی خانه هنرمندان که باز هم از ابتدای تاسیس این نهاد به عنوان نایب رئیس و عضو ثابت آن مشغول خدمت به جامعه هنری بوده، زمانی به اوج تلخی خود رسید و موجبات شوکه شدن اهالی فرهنگ و هنر را با خود به همراه داشت که استاد با ادبیات تلخ و با تاکید بر فعل «اذیت شدن» طی این مدت، خبراستعفای خود را بیان کرده بود.
انتظامی روز پنج‌شنبه و ۴۸ ساعت بعد از خبر استعفای خود و رسیدن به نقطه آرامش روحی و روانی، در گفت‌و‌گویی با تایید خبر استعفای خود از ریاست هیات‌مدیره و عضویت در خانه تئاتر گفت: متاسفانه، طی مدت اخیر، شرایط در خانه تئاتر و خانه هنرمندان چنان سخت و پیچیده شده بود که دیگر حضورم در این دو نهاد را منطبق بر رضایت قلبی‌ام ندیدم.
انتظامی در پاسخ به این پرسش که چه مسائل و اتفاقاتی به وجود آمد که شرایط نارضایتی وی و استعفایش از خانه تئاتر و خانه هنرمندان را به همراه داشت، گفت: ما از لفظ خانه تئاتر و خانه هنرمندان نام می‌بریم و اینها درست مانند اتفاقات یک خانواده است و ترجیح می‌دهم جزئیات آن بین اهالی این خانه و افرادی که در جریان هستند بماند و به خاطر اعتبار و ارزش ساحت فرهنگ و هنر به‌ویژه تئاتر و سینما از بیان جزئیات معذورم.
با استاد درباره پیگیری متن این خبر و قرار گرفتن نام وی در بین اعضای شورای‌عالی خانه هنرمندان و احتمال بازپس‌گیری استعفا سوال کردیم که او گفت: به هیچ وجه استعفایم را پس نگرفتم و اعتقاد دارم انسان از دهان خود حرف می‌زند و حاضر نیستم اعتباری را که طی ۷۰ سال زندگی کسب کرده‌ام، یک شبه از دست بدهم.
انتظامی یادآور شد: متاسفم که مدیرعامل خانه هنرمندان فراموش کرده یا از یاد برده است که من از کجا آمده‌ام؟ و ریشه من از کجا آب می‌خورد؟ که اکنون در نامه تازه منتشرشده‌اش، من را نماینده‌ای از تئاتر یا سینما نام برده است.
پس از بازتاب خبر استعفای استاد انتظامی از ریاست هیات‌مدیره و عضویت در خانه تئاتر و پاسخگو نبودن راد به رسانه‌ها با وجود قول قبلی وی، این نهاد صنفی طی اطلاعیه‌ای کوتاه و مبهم، نسبت به این استعفا واکنش نشان داده است.
در متن این اطلاعیه کوتاه که با تیتر «استاد عزت‌اله انتظامی هماره رئیس خانه تئاتر هستند» و تنها در سایت رسمی خانه تئاتر منتشر شده است، آمده است: خانه تئاتر به روشنی و افتخار اعلام می‌دارد که استاد عزت‌اله انتظامی هماره رئیس خانه تئاتر هستند و ما فارغ از تمامی رویدادهای امروز جامعه هنری، به این می‌بالیم که ایشان جاودانه هستند و خانه تئاتر محکم و پابرجا است.