اعلام برگزیدگان تلویزیون در جشنواره جام جم
مراسم اختتامیه سومین جشنواره جام‌جم با معرفی برگزیدگان خود چهارشنبه شب به‌کار خود پایان داد.
به گزارش خبرآنلاین، در بخش تجلیل از هنرمندان این جشنواره از علی نصیریان، مهدی فخیم‌زاده، آتیلا پسیانی، سیروس گرجستانی، ابوالقاسم طالبی، سالار عقیلی، پرویز شیخ طادی، حسین یاری، مسعود بهبهانی نیا، پوراندخت مهیمن، شقایق دهقان، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، سروش صحت، محمداقبال واحدی و اکبر عبدی قدردانی شد.
کارگردانی مناسب در زمینه تولیدات الف ویژه معاونت سیما از بخش‌هایی بود که در جشنواره سوم مورد تقدیر قرار گرفت. هیات داوران در این بخش کارگردانان ذیل را مورد تقدیر قرار دادند:
مسعود جعفری جوزانی برای سریال تاریخی «در چشم باد»، کیانوش عیاری برای مجموعه تلویزیونی «روزگار غریب»، کمال تبریزی برای مجموعه تلویزیونی «شهریار»، داوود میرباقری برای سریال «مختارنامه»، فرج ا... سلحشور برای سریال «یوسف پیامبر»، یدا... صمدی برای سریال «شوق پرواز»، ضیاءالدین دری برای سریال تاریخی «کلاه پهلوی»، محمدحسین لطیفی برای سریال تاریخی «نردبام آسمان»، شهرام اسدی برای سریال تاریخی «شیخ بهایی» و حسن فتحی برای مجموعه تلویزیونی «مدار صفر درجه».
مجموعه‌های نمایشی
بازیگر نقش اول مرد: ضمن احترام و سپاس از مهدی هاشمی برای بازی در سریال «رقص‌پرواز»، آرش مجیدی «ارمغان تاریکی». بازیگر نقش اول زن: ضمن تحسین حضور موثر خزر معصومی در سریال «یک مشت پرعقاب»، لیلا زارع برای بازی در «ارمغان تاریکی». نقش مرد مکمل: ضمن تشکر از هدایت هاشمی، پرویز فلاحی‌پور «گل‌های گرمسیری». نقش مکمل زن: مشترکا به سودابه بیضایی برای بازی در «ارمغان تاریکی» و آفرین عبیسی به خاطر بازی در سریال «رقص پرواز». بهترین فیلمنامه: جلیل سامان «ارمغان تاریکی». بهترین کارگردانی: خسرو معصومی برای «بچه‌های بهشت». در حوزه انقلاب اسلامی مجموعه تلویزیونی «ارمغان تاریکی» به تهیه‌کنندگی سیداحمد کاشانچی و در حوزه دفاع مقدس مجموعه «رقص پرواز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان به عنوان بهترین اثر برگزیده معرفی شدند.
بهترین تدوین: ضمن تشکر از رضا بهارانگیز به خاطر تدوین سریال‌های «پروانه» و «ارمغان تاریکی» به محمدرضا موئینی برای تدوین سریال «یک مشت پر عقاب» تعلق گرفت. بهترین تصویربرداری: ضمن تشکر از محمد افسری تصویربردار مجموعه «پروانه» جایزه نیز به محمدتقی پاکسیما برای «رقص پرواز» اهدا شد. با تشکر از حسین کاج برای بانو و فرید سعادتمند برای «پروانه» و «ارمغان تاریکی» جایزه هیات داوران در بخش بهترین موسیقی متن به فردین خلعتبری برای موسیقی سریال «یک مشت پر عقاب» تعلق گرفت.
جوایز پایانی این بخش نیز ضمن تشکر از سعید نعمت‌الله فیلمنامه‌نویس و راما قویدل کارگردان مجموعه «روح‌الله» به خاطر خلاقیت و نگاه لطیف و معرفی ساده و صمیمی حضرت امام خمینی(ره)؛ به‌دلیل نگاه توام با واقعیت و هوشمندی متعهدانه و شناخت صحیح از فضای داستان و ساخت باورپذیر به جلیل سامان برای سریال‌های «پروانه» و «ارمغان تاریکی» تعلق گرفت.
برنامه‌های گفت‌و‌گومحور
بهترین تهیه‌کنندگان این بخش عبارتند از: عادل فردوسی‌پور برای برنامه ورزشی «نود»، فواد و سیاوش صفاریان‌پور برای برنامه علمی «آسمان شب»، محسن تربیت‌دوست برای برنامه اقتصادی «پایش»، نیما دهقان برای برنامه فرهنگی و هنری «مجله تئا‌تر»، سید عبدالمجید رکنی برای برنامه معارفی «سمت خدا» و احسان علیخانی برای تهیه‌کنندگی برنامه «ماه عسل» در گروه اجتماعی.