فیلم دربند ساخته پرویز شهبازی به تهیه کنندگی امیر سمواتی جایزه بهترین فیلم هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را از آن خود کرد و همچنین این فیلم با کسب چندین جایزه در صدر برگزیدگان قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و سومین جشنواره مطبوعاتی سینمایی عصر روز چهارشنبه در تالار ایوان شمس با حضور حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد محمدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و جمعی از هنرمندان سینما و منتقدان و اهالی رسانه برگزار شد.
جوایز جشن انجمن منتقدان به شرح زیر است:
بهترین فیلم: «دربند» به تهیه‌کنندگی امیر سمواتی و دیپلم افتخار به سعید آرمند برای فیلم «پرویز» اهدا شد. بهترین کارگردانی: پرویز شهبازی برای فیلم «دربند». بهترین فیلمنامه: علی‌اصغری برای فیلم «دهلیز». بهترین نقش اول مرد: دیپلم افتخار این بخش به شهاب حسینی برای فیلم «حوض نقاشی» و تندیس به رضا عطاران برای فیلم «دهلیز» تعلق گرفت. بهترین نقش اول زن: نازنین بیاتی برای فیلم «دربند». بهترین نقش مکمل مرد: بابک حمیدیان برای فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» بهترین نقش مکمل زن: پگاه آهنگرانی برای فیلم «دربند» و همچنین فرشته صدرعرفایی برای فیلم «حوض نقاشی» لوح تقدیر گرفت. بهترین فیلمبرداری: هومن بهمنش برای فیلم «دربند» لوح تقدیر گرفت و محمود کلاری تندیس این بخش را دریافت کرد.
بهترین موسیقی متن: حسین علیزاده برای فیلم «آسمان زرد کم عمق». بهترین تدوین: بهرام دهقانی برای فیلم «آسمان زرد کم عمق». جایزه بهترین خلاقیت و استعداد درخشان: احسان عبدی پور برای فیلم «تنهای تنهای تنها». جایزه بهترین دستاورد فنی برای فیلم «آسمان زرد کم عمق» به امیر حسین حداد برای طراحی صحنه و لباس این فیلم تعلق گرفت.