با وجود لیست بلند بالای فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه و دیگر بخش‌های جشنواره فیلم فجر و تلاش هیات انتخاب برای بیرون نماندن فیلمی شایسته از لیست نهایی باز هم تعدادی فیلم از حضور جشنواره فیلم فجر بازماندند.
به گزارش «برنا» امسال سال شلوغ سینمای ایران لقب گرفته و تعداد فیلم‌های تولید شده فراتر از انتظار بوده است. شرایط این‌گونه رقم خورد که به‌رغم همراهی دفتر جشنواره فیلم فجر و هیات انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر به اکثر فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره نه نگفت و تنها چند فیلم باقی ماندند که می‌توانستند در بخش خارج از مسابقه هم حضور پیدا کنند.
فیلم‌های محسن امیر یوسفی، علیرضا امینی، فرزاد موتمن، علی عطشانی، رضا اعظمیان، حسین شهابی،حسن نجفی، رضا سبحانی و هاتف علیمردانی در لیستی که از سوی دفتر جشنواره ارائه شده است جایی نداشتند و برخی از کارگردان‌های حاضر در این فهرست از چهره‌های نسبتا سینمایی ایران هستند. فیلم جنجالی آشغال‌های دوست داشتنی به کارگردانی محسن امیر یوسفی از فیلم‌هایی است که نامش این روزها بارها به میان آمده است و این فیلم در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد. اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر معتقدند که نمایش این فیلم منوط به تصمیم‌گیری رئیس سازمان سینمایی است و دبیر جشنواره فیلم فجر در آخرین اظهار نظرش پیرامون این فیلم از واژه «ملاحظات» استفاده کرده است. علی عطشانی برای جدیدترین فیلمش عنوان «نقش نگار» را انتخاب کرده است؛ اما مساله این فیلم تهیه‌کننده آن است که این روزها مرد جنجالی عرصه اقتصاد بوده، دلیل عدم نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر است. فرزاد موتمن نسخه کامل فیلم تازه‌اش را در اختیار هیات انتخاب قرار داده بود که این فیلم هم خارج از مسابقه ماند و به فجر سی و دوم نرسید.
موتمن درباره عدم انتخاب فیلمش در فجر سی‌ودوم گفت: «سایه روشن» فیلمی است که مخاطب خودش را پیدا می‌کند و کنار گذاشتن این فیلم را از جشنواره کار بیهوده‌ای می‌دانم، مخاطبان این فیلم را خواهند دید و در مورد آن قضاوت خواهند کرد. تازه‌ترین فیلم علیرضا امینی «بلوک ۹ خروجی‌۲» به دلیل تلخ بودن سوژه فیلم از جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد و این اتفاق از سوی مسوولان جشنواره ۳۲ تایید شد. برای اولین بار است که در سینمای ایران فیلمی با چنین دلیلی از جشنواره کنار می‌رود.


اعلام قیمت بلیت‌های جشنواره
قائم‌مقام دبیر جشنواره فیلم فجر گفت سالن‌های سینمایی در دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر به سه بخش تقسیم می‌شوند و توضیح داد: امسال سه نوع قیمت بلیت، بر اساس سه منطقه جغرافیایی در شهر تهران خواهیم داشت. داروغه‌زاده با اعلام این خبر به «ایسنا»، ادامه داد: ممتاز شامل شمال شهر تهران که سینماهایی چون «ملت»،‌ «آزادی» و «فرهنگ» را دربرمی‌گیرد که قیمت بلیت در گیشه این سینماها، ۷ هزار تومان خواهد بود. سینماهای مرکز شهر مانند «شکوفه» قیمت بلیت در گیشه‌شان ۶ هزار تومان خواهد بود که در پیش‌فروش ۳۰ درصد تخفیف خواهد داشت. سینماهایی مانند «راگا»، «تماشا» و «کیان» قیمت بلیت در گیشه این سینماها، چهار هزار تومان است که در این سینماها بلیت پیش‌فروش با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود که در نهایت قیمت را تا ۲ هزار تومان کاهش می‌دهد.

جامانده‌های سال شلوغ