هیچ‌کس را ممنوع‌الفعالیت نکردم
مدیر پیشین مرکز هنرهای نمایشی که به تازگی دبیری جشنواره‌ تئاتر فجر را برعهده گرفته است، ترجیح داد در پاسخ به برخی سوالات حاشیه‌ای درباره‌ برکناری عالی‌زاد (دبیر پیشین فجر) و برخی مسائل تئاتر سکوت کند اما از عملکردش در مرکز هنرهای نمایشی دفاع کرد.
به گزارش «ایسنا» در آستانه‌ برگزاری جشنواره‌ تئاتر فجر، نشست این رویداد هنری در حالی برگزار شد که بیشترین حجم پرسش‌ها درباره‌ تغییر ناگهانی دبیر این رویداد هنری بود البته در این نشست که ۲۲ دی ماه در تئاتر شهر برگزار شد، نه جدول جشنواره اعلام شد،‌ نه داوران بخش‌های مختلف معرفی شدند و نه توضیحی درباره‌ بخش بزرگداشت‌ها ارائه شد. در این نشست قادر آشنا چندین‌بار تاکید کرد که در دوره مدیریتش در اداره کل هنرهای نمایشی هیچ کس از بیرون بر او فشاری را تحمیل نکرده و باعث رد شدن هیچ نمایشی نشده است. مدیر پیشین مرکز هنرهای نمایشی دوباره تاکید کرد: در دوره‌ مدیریت من هیچ‌کس ممنوع‌الفعالیت نشد، بحث شورای نظارت و ارزشیابی به شکل تکنیکی انجام شد‌ و ما به آدم‌ها نگاه نمی‌کردیم. او خاطرنشان کرد: هیچ فشاری برای کار نکردن برخی از افراد یا تعطیلی برخی از نمایش‌ها وجود نداشت. هیچ کارگردانی دادگاهی نشد و به لیست ممنوع‌الفعالیت‌ها هم کسی اضافه نشد، خوشحالم دستگاه‌های امنیتی تئاتر را پذیرفته‌اند و گاهی آن را نقد می‌کنند.
مدیر پیشین اداره کل هنرهای نمایشی در پاسخ به اظهارنظری که معتقد بود، جشنواره تئاتر فجر در این دوره زمین خورده است، گفت: نقد به جشنواره وارد است اما نقد کردن به معنای زمین خوردن نیست. دلیل حضور ما و برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف نشانگر پویایی جشنواره است.
او در پاسخ به این اظهارنظر که شما امروز با افتخار از محمد رحمانیان یاد می‌کنید آیا ممکن است در ادامه‌ فشار برخی از سایت‌ها باعث حذف نام‌های این‌چنینی شود؟ گفت: با افتخار از همه‌ ایرانی‌ها یاد می‌کنم، آقای رحمانیان در دوره‌ بنده کار کرده است، یک نفر نیست که من به او اجازه‌ کار نداده باشم. دبیر جشنواره‌ تئاتر فجر در پاسخ به این سخن که از بازبینی نمایش‌ها فیلم تهیه می‌شود و در اختیار نهادهای دیگر قرار می‌گیرد‌، تصریح کرد: در دوره بنده تا امروز هیچ کس به این مبحث ورود پیدا نکرد و هرگز به فرموده هیچ نهاد و دستگاهی عمل نکردم و تنها مرجع تصمیم‌گیری‌ام شورای نظارت و ارزشیابی بود که قانونی است. اما به هر حال نهادهای دیگر هم تکالیف و وظایفی دارند که باید انجام بدهند. بر اساس این گزارش امسال تمامی بلیت‌های جشنواره توسط سایت «ققنوس» پیش‌فروش می‌شود و این پیش‌فروش از اواخر همین هفته و با هدف دسترسی راحت همه مردم به بلیت‌های جشنواره آغاز خواهد شد.