عضو شورای مدیران سازمان سینمایی گفت: با تصویب سازمان سینمایی، مردم دو روز از سال را به‌صورت رایگان به سینماها خواهند رفت.
حبیب ایل بیگی دیروز در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: به پیشنهاد حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی مبنی بر فرهنگ‌سازی سازی رفتن به سینما و آشتی دوباره خانواده‌ها با هنر هفتم و با توجه به نزدیک شدن جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی برای حضور مردم در سینماها در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: زمینه‌ای فراهم شد که مردم به دعوت سازمان سینمایی به‌عنوان میهمان همه سینماهای کشور دو روز را در سال به شکل رایگان به سینما بروند.
عضو شورای مدیران سازمان سینمایی ادامه داد: یکی از این روزها قطعا روز ملی سینما (۲۱ شهریور) است و دومین روز نیز در یکی از ایام‌الله دهه فجر انتخاب خواهد شد.
ایل بیگی تاکید کرد: در شورای مدیران سازمان سینمایی وزارت ارشاد، این پیشنهاد تصویب و مقرر شد که کارگروهی در این باره با حضور نمایندگان انجمن سینماداران، کانون پخش‌کنندگان، خانه سینما و برخی مدیران سازمان سینمایی تشکیل شود که دبیری آن را من به عهده دارم.
ایل بیگی اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده در نشستی که با حضور اهالی رسانه برگزار خواهد شد در این باره جزئیاتی اعلام شود.
وی این اقدام را سبب آشتی دوباره مردم با سینما دانست و یادآور شد که این مهم موجب فرهنگ‌سازی سینما رفتن و تشویق مردم برای ارتباط موثرتر با هنر هفتم و به نوعی هدیه سازمان سینمایی به علاقه‌مندان به سینما است.