حریم مهران!
مهران مدیری در مراسم رونمایی از سریال جدیدش با عنوان «شوخی کردم» که برای شبکه نمایش خانگی ساخته است، اظهار کرد: خوب است که شوخی، جدی گرفته شود.
به گزارش «ایسنا» در مراسم رونمایی از سریال «شوخی کردم» که با حضور جمعی از اهالی سینما، تلویزیون و اصحاب رسانه شنبه شب گذشته برگزار شد، مهران مدیری درخصوص ساخت این مجموعه و اهدف آن توضیح داد: در این مجموعه ما یک سمت حرفمان با مسوولان در همه زمینه‌ها است و یک سمت دیگر نیز مردم و فرهنگ بوده است.
مدیری در ادامه با اشاره به محتوای این مجموعه گفت: هر مجموعه از «شوخی کردم»، شامل یک موضوع مشخص از جمله خشونت، سلامت، اقتصاد، مد، خانواده و... است. هر قسمت پکیجی است که دو قسمت دارد و به موضوع مجزایی می‌پردازد.
در ادامه‌ این مراسم بخش‌هایی از مجموعه «شوخی‌ کردم» برای حضار پخش شد. تیتراژ این سریال هم شامل اسامی بازیگران و چهره آنها در قالب کاریکاتور پخش شد.
در بخش‌هایی از مجموعه «شوخی کردم» که در آیتم‌های چند دقیقه‌ای پخش شد، شوخی با مخاطبان ایرانی مجموعه «حریم سلطان»، شوخی با رییس اسبق سازمان سینمایی، شوخی با سازمان امداد و زلزله، حوزه راهنمایی و رانندگی و پزشکان به تصویر کشیده شد.
مهران مدیری در پایان یکی از سخت‌ترین کارها را در شبکه نمایش خانگی نظارت و مدیریت پخش دانست.
در نخستین تصاویری که از مجموعه «شوخی کردم» مهران مدیری پخش شده است شوخی‌هایی با مسوولان رسمی کشور دیده می‌شود که تابه‌حال کمتر مشاهده شده است. بر اساس این گزارش اولین بخش از این مجموعه با نام «خلاقیت» از دیروز توزیع شده‌است.
طنزهای خط قرمزی مهران مدیری
در کار جدید مهران مدیری شوخی‌های خط قرمزی زیادی مشاهده می‌شود. به گزارش کافه سینما از جمله این شوخی‌ها، اخباری است که خود مهران مدیری آن را اجرا می‌کند و در آن مضامینی از این قرار دیده می‌شود:
کشتی حامل پناهندگان استرالیایی به ایران در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس غرق شد.
ایران روزی را به‌عنوان آلودگی هوا اعلام کرد در این روز همه شهروندان با بیرون آوردن ماشین‌های خود سعی می‌کنند در آلوده کردن هوا سهیم باشند.
پراید همراه با کوکاکولا و مرلین مونرو به‌عنوان یکی از نمادهای هزاره دوم میلادی اعلام شد.
گروهی از شهروندان اروپایی در اعتراض به غرب‌زدگی در کشورشان به خیابان‌ها ریختند و وسایل صوتی و تصویری‌شان را در کف خیابان آتش زدند. در همین حین گزارشگر صداوسیما به میان آنها می‌رود و آنها را در حال مبارزه با غرب‌زدگی در کشورشان نشان می‌دهد.
یک اتوبوس در اتوبان پنچر و موجب شد تا یک ربع از وقت مردم تلف شود. به همین دلیل سه وزیر و چند معاون از سمت‌هایشان استعفا دادند.
همچنین از دیگر نکات قابل توجه این مجموعه می‌توان به شوخی با پوشش و ادبیات رسمی مسوولان کشور اشاره کرد که تابه‌حال به این صورت سابقه نداشته است. مسوولانی که در اپیزودهای این مجموعه در قالب برنامه‌های اجتماعی و سینمایی حاضر می‌شوند و آمارهای عجیب و غریبی از موفقیتشان با همان ادبیات و پوشش رسمی مرسوم ارائه می‌دهند.