زندگینامه آلکس فرگوسن پرفروش‌ترین کتاب سال 2013 انگلستان شد
اتحادیه ناشران بریتانیا با اعلام فهرست 100 کتاب پرفروش در این کشور، کتاب زندگینامه آلکس فرگوسن را به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال 2013 معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، آلکس فرگوسن که کتابش با عنوان «زندگینامه خود نوشت من» از ماه اکتبر تاکنون موفق شد، تا بیش از ۶۴۷ هزار نسخه کتاب بفروشد، با این موفقیت عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال را به خود اختصاص داد. کتاب زندگینامه مربی سابق منچستر یونایتد، پیش‌بینی می‌شود که رکورد پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی را نیز بشکند. او در این کتاب از تجربیاتش در ۱۳‌دوره لیگ، دو لیگ قهرمانی و پنج کاپ اروپا سخن گفته است.
طبق این آمار که متعلق به یک هفته پیش از کریسمس است، کتاب جدید دن براون یعنی «دوزخ» مکان دوم پرفروش‌ترین کتاب سال را در اختیار دارد و با فروش ۲۲۸ هزار نسخه در هفته اول فروشش موفق شد، تا آخر سال بیش از ۶۲۶ هزار نسخه به فروش برساند. جی کی رولینگ نیز با انتشار کتاب «آوای فاخته» که آن را با اسم مستعار رابرت گالبرایت منتشر کرد با اولین کتاب جنایی‌اش در فهرست پرفروش‌های بریتانیا جای گرفت. این کتاب که از زمان انتشار تنها ۸۵۰۰ نسخه فروش داشت، پس از اینکه روشن شد رولینگ نویسنده واقعی‌اش است، آمار ۱۱۲ هزار نسخه فروش را ثبت کرد که تقریبا ارزشی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار پوند داشت. او با این کتاب جایگاه یازدهم فهرست پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد.
با این همه آمار فروش کتاب در سال ۲۰۱۲ تقریبا ۹ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۳ بود در حالی که همین سال به نسبت سال پیش یعنی سال ۲۰۱۱ بازار کتاب کاهش فروشی معادل ۴‌درصد را تجربه کرده بود.