مهدی نادری از مذاکره و برخی توافقات با نهادهای ملی و بین‌المللی برای اجرای پروژه فرهنگی «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نادری کارگردان سینما که پیش از این فیلم «بدرود بغداد» را ساخته و با آن در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته است، با کلیدواژه سخنان حسن روحانی رییس‌ دولت یازدهم در سازمان ملل یعنی «جهان عاری از جنگ و خشونت و افراطی‌گری» طرحی سینمایی با همین مضمون را آماده می‌کند.
این طرح دو فاز ملی و بین‌المللی را شامل می‌شود و قصد دارد، فیلمسازان رده اول دنیا را با خود همراه کند. مهدی نادری درباره مراحل این طرح گفت: این طرح یک نظریه کارشناسانه و ضرورت جامعه امروز است و همچنین در راستای فعالیت سینمایی من قرار دارد. خوشبختانه این طرح در سازمان ملل هم تصویب شده است و به راحتی می‌توان در این زمینه کارهای بین‌المللی انجام داد.
وی این امر را یک اتفاق مهم دیپلماسی در دوران ریاست‌جمهوری روحانی دانست و بیان کرد: من پس از سخنرانی روحانی در سازمان ملل طرحی نوشتم که هم‌اکنون با یک تیم کارشناسی علمی و سیاسی مشغول کار روی آن هستیم و دربرگیرنده یکسری تولیدات و برگزاری جشنواره است. خوشبختانه طرح با استقبال نهادهای جهانی روبه‌رو شده است. البته این طرح به یک جریان فراگیر سینمایی با مرکزیت ایران تبدیل خواهد شد.
به گفته نادری، به‌زودی جزییات این برنامه جامع فرهنگی در یک کنفرانس خبری اعلام می‌شود.