مستند «جدایی نادر از سیمین»روی پرده
مستند «از ایران، ‌یک جدایی» اکران عمومی می‌شود. علی سرتیپی مدیر پخش فیلمیران در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با اعلام این مطلب بیان کرد: مجوز اکران مستند «از ایران، یک جدایی» که به فیلم «جدایی نادر از سیمین» و اهمیت جایزه اسکار آن می‌پردازد،‌ صادر شده و قرار است به طور محدود در سینماها نمایش داده شود.
او با اشاره به اینکه مجوز اکران این مستند در دوران مدیریت جواد شمقدری (رییس اسبق سازمان سینمایی) صادر نشده بود، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال جلب موافقت‌ها و تصمیم‌گیری درباره زمان و چگونگی اکران مستند «از ایران،‌ یک جدایی» هستیم.
سرتیپی همچنین در پاسخ به اینکه آیا این مستند پیش از جشنواره فجر اکران می‌شود، یا بعد از آن؟ گفت: هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که قبل از آغاز جشنواره فیلم فجر آن را نمایش دهیم. وی همچنین اظهار کرد: پس از پایان اکران محدود مستند «از ایران، یک جدایی»، نسبت به توزیع آن در شبکه نمایش خانگی اقدام می‌شود.
این مستند درباره اهمیت جایزه اسکار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی و بحث‌های پیرامونی آن است که استفاده از انیمیشن در بخش‌هایی از فیلم روند روایت آن را جذاب کرده است.