چهار فیلم «خسته‌ نباشید»، «سر به مهر»، «جیب‌بر خیابان جنوبی» و «ابرهای ارغوانی» از امروز در کنار فیلم‌های قبلی، روی پرده سینماها می‌روند.
به گزارش ایسنا «خسته نباشید» احسان قرایی و افشین هاشمی که سیدرضا میرکریمی تهیه‌کننده آن است، در گروه سینما «آزادی» اکران خواهد شد. «خسته نباشید» فیلمی صمیمی در حال و هوای «خیلی دور خیلی نزدیک» میرکریمی است که در سازمان توسعه سینمایی سوره تهیه شده است.
در خلاصه این فیلم آمده است: «رومن و ماریا زوجی جهانگرد که درگیرِ اختلافاتی با یکدیگرند، در میانه‌ سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی طرفِ قراردادشان به مشکل برمی‌خورند. مرتضی، مستخدمِ اخراجیِ هتلی که زوج جهانگرد در آن سکونت دارند به کمک پسرعمویش حسین برای آنها نقشه‌ای می‌کشند…» این فیلم چندی قبل در دومین جشنواره فیلم ۲۰۱۳ سوییف لندن جایزه بهترین فیلم بلند را دریافت کرد.

«سر به مهر» سازندگان وضعیت سفید روی پرده
«سر به مهر» هادی مقدم‌دوست نیز قرار است در گروه «استقلال» روی پرده برود. «سر به مهر» با فیلمنامه‌ای از حمید نعمت‌الله جلوی دوربین رفته است و تهیه‌کننده‌اش محمدرضا شفیعی است. در زمان اکران این فیلم در جشنواره فجر سال 91، بسیاری آن را با عنوان اثر جدید سازندگان سریال «وضعیت سفید» می‌شناختند. لیلا حاتمی بازیگر اصلی «سر به مهر» است و خاطره اسدی و آرش مجیدی نیز به عنوان بازیگر در کنار وی، ایفای نقش می‌کنند. این فیلم در سی و یکمین جشنواره فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش نگاه نو (مسابقه فیلمسازان اول) را دریافت کند. «سر‌به مهر» همچنین در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی به‌عنوان فیلم‌ شایسته تقدیر انتخاب شد.

«ابرهای ارغوانی» سیامک شایقی
«ابرهای ارغوانی» سیامک شایقی نیز قرار است در سینماهای آزاد اکران شود. حسین یاری، هانیه توسلی،‌ رویا تیموریان، شبنم مقدمی، ‌شیرین یزدا‌ن‌بخش، بهناز جعفری و امید روحانی از بازیگران این فیلم هستند.پوستر فیلم سینمایی «ابرهای ارغوانی» توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده است.

«جیب‌بر خیابان جنوبی» با حال و هوای سینمای نوآر
«جیب‌بر خیابان جنوبی» هم قرار است از چهارشنبه به مدت یک‌ هفته، بدون سرگروه و در سینماهای آزاد اکران شود. این فیلم از چهارشنبه هفته آینده، سرگروه «قدس» را از فیلم «عملیات مهدکودک» تحویل می‌گیرد. «جیب‌بر خیابان جنوبی» دومین فیلم سینمایی سیاوش اسعدی است که نویسندگی گفتار و همچنین گویندگی نریشن آنونس آن را مسعود کیمیایی انجام داده است.سیاوش اسعدی پیش از این، «حوالی اتوبان» را ساخته بود. او داماد مهدی هاشمی و گلاب آدینه و همسر نورا هاشمی است. این فیلم در 13 سینمای تهران شامل آزادی، جوان، ملت، شکوفه، مرکزی، اریکه ایرانیان، زندگی، کارون، ماندانا، سمرقند، موزه سینما، ایران و... نمایش داده می‌شود.
همچنین ۶ سینما در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، اهواز و کرمان همزمان با تهران، «جیب‌بر خیابان جنوبی» را روی پرده می‌برند.