قبر قیصر امین‌پور شبیه قبر حافظ می‌شود
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان‌ از آغاز طرح تغییر سنگ‌ قبر مزار قیصر امین‌پور و ساخت قبری مستطیل شبیه قبر حافظ بر مزار او خبر داد و گفت. مجموعه‌ فرهنگی در آرامگاه این شاعر تا سالگرد درگذشتش در آبان آینده افتتاح می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدلطف‌اله سپهر در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره تغییر سنگ قبر قیصر امین‌پور گفت: «سنگ قبر مدور قیصر با انتقادهایی مواجه شده است. طراحان، سنگ قبر قیصر را به مرواریدی تشبیه کرده بودند که در صدف (بنای گنبدی آرامگاه) است و این مدور بودن قبر، تشبیه قیصر به مروارید است. شعرهایی هم بر روی این قبر نقش بسته که باید با نورافشانی مقبره همخوانی داشته باشد. این طرح پیش از مسوولیت من انجام شده است و در زمان مسوولیت من دستور بازنگری آن داده شد. بنابراین قبر او از شکل دایره خارج می‌شود و سنگ قبری برجسته شبیه سنگ قبر حافظ گذاشته می‌شود و یک قبر مستطیل اسلامی برای او قرار خواهیم داد.»
سپهر همچنین گفت: «با تاکیدات وزیر ارشاد، از سال آینده کنگره «در کوچه‌های خاطره» را به صورت ملی و به مناسبت سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور در آبان‌ماه برگزار می‌کنیم و این پروژه در آن زمان افتتاح می‌شود. البته ما تا پایان امسال این تغییرات را انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که پروژه را به پایان برسانیم.»