«حجت الله ایوبی» در نشستی که به میزبانی «ایرنا» برگزار شد، به تشریح اهم فعالیت آتی سازمان سینمایی پرداخت و در مورد برنامه‌های مختلف این سازمان صحبت کرد.
ایوبی در مورد جشنواره‌های خارجی و شرکت فیلم‌های ایران در آنها اظهار کرد: «جشنواره‌ها رده‌بندی و درجه‌بندی دارد و باید در جشنواره‌هایی که درخور سینمای ایران است حضور داشته باشیم، البته حضور در هر جشنواره‌ای را نیز قبول ندارم؛ البته نکته‌ای وجود دارد و اینکه آیا باید فضایی را درست کنیم که سینماگران برای جشنواره فیلم بسازند؟ من این امر را قبول ندارم و بارها گفته و همچنان تاکید می‌کنم کسانی که می‌خواهند برای جشنواره ها فیلم بسازند ممکن است در دوران کوتاهی موفق باشند اما موفقیت طولانی مدت نخواهند داشت.»
او در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: «خیلی از فیلمنامه‌ها هستند که ارزش ساخت ندارد و وقتی به این طرح‌ها اجازه تولید داده شود، سرمایه ملی هدر می‌رود. بنابراین است که باید جلوی اقدامات زاید گرفته شود و روی کارهای مفید تمرکز کنیم. چه لزومی دارد که متقاضیان ما را ببینند و سپس طرح‌های سینمایی خود را به سازمان سینمایی ارائه دهند؟ می‌توان این مهم را از طریق سامانه اینترنتی فراهم کرد تا نیاز به مراجعه مکرر وجود نداشته باشد و امیدوارم با سر و سامان دادن به شرایط، این مهم را محقق کنیم.»
ایوبی در انتهای حرف‌هایش هم به نکته‌ای اشاره کرد که احتمالا بسیاری از فیلمسازان را خوشحال خواهد کرد: «فیلم‌های توقیفی در حال بررسی مجدد کارشناسان هستند. فیلم هایی داریم که اتفاقا معتقدیم نباید توقیف می‌شدند و حتما با بازبینی مجدد، امکان دریافت پروانه نمایش برای آنها فراهم می‌شود.»