فرمان آرا: او کاملا غیرمنتظره درگذشت
جمعی از هنرمندان برای تشییع پیکر ژیلا مهرجویی طراح صحنه و لباس سینمای ایران مقابل ساختمان خانه سینما در خیابان «سمنان» گردهم آمدند اما پیکر این هنرمند به خانه سینما نیامد و مستقیم از بهشت زهرا (س) به طالقان منتقل شد.
به گزارش «ایسنا»، در این مراسم که صبح دیروز انجام شد و قرار بود به عنوان اولین مراسم تشییع پس از بازگشایی خانه سینما باشد، تنها به سخنرانی هنرمندان همکار مهرجویی اختصاص پیدا کرد.
بهمن فرمان‌آرا کارگردان سینما در سخنانی با اشاره به اینکه در دو فیلم «بوی کافور، عطر یاس» و «خانه‌ای روی آب» با ژیلا مهرجویی همکاری کرده است،‌یادآور شد: «سالیان دراز است که او را می‌شناختم و می‌دانم چقدر تراژدی و سختی در زندگی خود تحمل کرده است.»
او گفت: «ژیلا مهرجویی به همه انرژی می‌داد و مهم‌ترین چیزی که می‌توان درباره او گفت، این بود که او آدم خوبی بود. البته سخت است که این را بگویم، اما تعداد این افراد زیاد نیست.»
این کارگردان سینما در پایان سخنان خود اظهار کرد: «جای ژیلا مهرجویی که به سینمای ما انرژی می‌داد، خالی است.» عصر روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ساعت پنج بعد از ظهر مراسم ختم این هنرمند در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
ژیلا مهرجویی جمعه ۸ آذر ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران به دلیل افت فشار درگذشت، او به تازگی یک عمل جراحی قلب را پشت سرگذاشته بود.