با لغو حکم وزیر سابق ارشاد، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی با حکم علی جنتی به‌عنوان رییس نمایشگاه آینده کتاب تهران منصوب شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، 5 ماه و 10 روز پس از آنکه سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روزهای مسوولیتش علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه را به‌عنوان رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1393 منصوب کرد، روز سه‌شنبه 5 آذر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ملغی کردن این حکم، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی خود را جایگزین اسماعیلی کرد.
حکم حسینی برای اسماعیلی در حالی که کمتر از دو ماه به پایان کار دولت دهم باقی مانده بود، صادر شده بود. به احتمال زیاد طی روزهای آتی اعضای جدید شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب که اردیبهشت سال ۹۳ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، منصوب می‌شوند.
حجت‌الاسلام شهاب مرادی نیز جایگزین امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد.
بر اساس این گزارش، بعد از انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران چندین بار از این روحانی محبوب در میان جوانان برای حضور در جمع مدیران شهرداری تهران دعوت شده بود که او نپذیرفته بود. این درحالی است که در هفته‌های اخیر برخی اعضای شورای شهر تهران به ویژه اصلاح‌طلبان انتقادهایی را نسبت به عملکرد امیر خوراکیان مطرح کرده بودند.

لغو حکم وزیر ارشاد سابق