علی مرادخانی: معاونت قبلی نصف بودجه یک سال را در 2 ماه خرج کرده است
معاون هنری ارشاد در نشستی خبری بر این نکته تاکید کرد که اگر 100 درصد بودجه امسال معاونت تخصیص یابد، تنها 12 میلیارد سهم آنها خواهد بود که از این 12 میلیارد نیز 1/6 میلیارد آن را معاونت هنری قبلی در طول یکی دو ماه اول سال خرج کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست خبری علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز دوم آذر ماه در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این نشست مرادخانی به معرفی حوزه معاونت هنری ارشاد پرداخت و گفت: «از یازدهم شهریورماه که من به طور رسمی مسوولیت معاونت هنری را برعهده گرفتم بیشتر تلاش کردم که ببینم وضعیت ما چگونه است، تا مختصات خودمان را پیدا کنیم. مطالعه من بر وضعیت بیشتر بر بحث امکانات، پروژه‌های کیفی و بودجه در معاونت هنری بود.» مرادخانی درباره وضعیت جشنواره‌های تئاتری بیان کرد: «ما از قبل در حوزه تئاتر چند جشنواره داریم که تلاش می‌کنیم آنها را بدون تغییر برگزار کنیم مانند آنچه در جشنواره تئاتر آیینی سنتی انجام شد. این روند ادامه دارد تا اینکه به یک جمع‌بندی کلی برسیم که چقدر جشنواره‌ها برای ما موثر هستند؟ ما برنامه‌های مهمی را نیز در پیش‌رو داریم که باید برای آنها فکر کنیم از جمله جشنواره‌های فجر.»
وی با ذکر این جمله که ما باید دو سال کار کنیم که به نقطه صفر برسیم، ادامه داد: «در مورد امکانات تعهد شده باید بگویم تمام تلاشم را می‌کنم تا بدهی مردم را پرداخت کنم. طی بررسی که داشتم به این نکته رسیدم که اصناف، اتحادیه‌ها و مجموعه افرادی که زیر نظر معاونت هنری کار می‌کنند یا با این معاونت در ارتباطند، طلبکاران اصلی ما هستند که باید برای آنها فکری کرد.»
مرادخانی از اینکه در طول این سالیان هیچ اثری به آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران افزوده نشده انتقاد کرد و گفت: «اثر که هیچ! پنج سال است حتی یک کتاب جدید نیز به کتابخانه موزه اضافه نشده است و این جای تاسف دارد.»