مرگ مرشد فیلمنامه نویسان در 77 سالگی
نظریه‌پرداز بزرگ حوزه فیلمنامه‌نویسی که او را «مرشد تمام فیلمنامه‌نویسان» لقب داده بودند، از دنیا رفت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید فیلد یکشنبه 26 آبان بر اثر کم‌خونی همولیتیک (تخریب زودتر از موعد گلبول‌های قرمز خون) در خانه خود در بورلی هیلز درگذشت. همسر، خانواده و دوستان فیلد هنگام مرگ در کنارش بودند. او 77 ساله بود.
فیلد نویسنده هشت کتاب پرفروش در حوزه فیلمنامه‌نویسی است. اولین کتاب با عنوان «فیلمنامه» نخستین بار در ۱۹۷۹ منتشر شد. این کتاب به ۲۳ زبان ترجمه شد و در صدها دانشکده و دانشگاه در سراسر دنیا تدریس می‌شود.
سید فیلد متولد ۱۹ دسامبر ۱۹۳۵ در هالیوود بود. او در ۱۹۶۰ از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در رشته ادبیات انگلیسی لیسانس گرفت. سپس شروع به تحقیق و نگارش فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «بیوگرافی» کرد و همزمان در پروژه‌های دیگر وولپر پروداکشنز مشغول کار شد. فیلد که سی‌ان‌ان به او لقب «مرشد تمام فیلمنامه‌نویسان» داده بود، اولین نویسنده‌ای بود که الگوی ساختار سه‌پرده‌ای در فیلمنامه را تعریف کرد، الگویی که اکنون یکی از رایج‌ترین الگوهای فیلمنامه‌نویسی است.
از فیلد کتاب‌هایی با عناوینی چون «راهگشای فیلمنامه‌نویسی»، «راهنمای فیلمنامه‌نویس» و «چگونه فیلمنامه بنویسیم» (مبانی فیلمنامه‌نویسی) به فارسی ترجمه شده است.