ژولیت بینوش به «ماهی و گربه» جایزه بهترین فیلم جشنواره «پرتغال» را داد
فیلم «ماهی و گربه» در جشنواره «لیسبون» پرتغال موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد و جایزه این فیلم را ژولیت بینوش به شهرام مکری کارگردان این فیلم اهدا کرد.
به گزارش «ایسنا»، جشنواره فیلم «لیسبون» شامگاه 27‌آبان ماه با اعلام بهترین‌هایش به کار خود پایان داد و فیلم «ماهی‌وگربه» به کارگردانی شهرام مکری از ایران موفق شد، جایزه بهترین فیلم را ازاین جشنواره دریافت کند.
«ماهی وگربه» در کنار ۱۱ فیلم مطرح دیگر از کشورهای مختلف دنیا در این جشنواره به نمایش درآمد و در نهایت با نظر هیات داوران، جایزه بهترین فیلم این جشنواره به «ماهی و گربه» اهدا شد.
سه فیلم از فستیوال برلین به نام هایسیه نوکا محصول کشور آلمان، ویکتوریا وفلورانس- اره وخرس محصول کشور کانادا و بچه گربه کنجکاو از آلمان به همرا سه فیلم از فستیوال کن بالای بلندی محصول فرانسه با بازی ایزابل هوپر از بخش هفته کارگردانان کن، ایستادن ضربان قلب محصول کشور آمریکا از بخش خارج مسابقه کن، نبرد سولفرینو از هفته منتقدان کن محصول فرانسه و دو فیلم از فستیوال لوکارنو به نام‌های وقتی شب در بخارست سقوط می‌کند و١٢ سالگی کوتاه است، محصول آمریکا رقبای اصلی «ماهی و گربه» بودند.
بنابراین گزارش، طبق اعلام روابط عمومی فیلم «ماهی و گربه» استقبال تماشاگران فیلم «ماهی و گربه» در جشنواره لیسبون پرتغال خارج از انتظار بود و آنها ساخت این فیلم را از سوی کارگردان ایرانی ستودند.