«روز حسین (ع)» به نشر دیگری ارائه شده بود
نمایشنامه بحث‌برانگیز «روز حسین (ع)» که یکی از دلایل تعلیق نشر چشمه عنوان شده بود، پیش از این نشر، توسط نشر دیگری برای دریافت مجوز نشر ارائه شده بود.
به گزارش «ایسنا»، یکی از دلایل تعلیق نشر چشمه به ماجرای ارائه نمایشنامه «روز حسین (ع)» نوشته محمد رحمانیان برمی‌گردد، چنانچه در دی‌ماه ۹۰، بهمن دری، معاون وقت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه این کتاب را به اداره کتاب برای دریافت مجوز نشر، از جمله دلایل لغو مجوز این ناشر عنوان کرد.
طبق اطلاعاتی که در سایت کتابخانه ملی ثبت شده، نمایشنامه «روز حسین (ع)» یک سال پیش از ارائه توسط نشر چشمه، از سوی نشر دیگری برای انتشار ارائه شده است. گویا محمد رحمانیان بعد از انجام اصلاحیه‌هایی، در سال ۸۹ دوباره این کتاب را به چاپ سپرده و این ‌بار کتاب از سوی نشر چشمه برای دریافت مجوز نشر ارائه شده است که به حاشیه‌هایی منجر شد. به گفته رحمانیان، او طبق روال فعالیت‌هایش در زمینه چاپ نمایشنامه‌هایش همزمان با اجرا نمایشنامه «روز حسین (ع)» را نیز به ناشر می‌سپارد تا چاپ شود، اما پس از به صحنه نرفتن این نمایشنامه، از انتشار آن صرف نظر می‌کند و از ناشر اثر می‌خواهد تا کتاب را از وزارت ارشاد پس بگیرد که به یک‌باره از ارائه این اثر به وزارت ارشاد با عنوان کتابی ضد قیام کربلا نام برده می‌شود و این اقدام مبنایی برای جلوگیری از فعالیت نشر چشمه می‌شود.