8هنرمند پیشکسوت در نمایشگاه «جنبش سقاخانه»
نمایشگاه مروری بر جنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران با آثاری از هشت هنرمند پیشکسوت هنرسقاخانه تا پایان دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار خواهد بود. این نمایشگاه که قرار بود تا 21‌آبان ماه به کار خود ادامه دهد به خاطر استقبال مخاطبان تا پایان دی ماه تمدید شد.
به گزارش سایت شبکه ایران، نمایشگاه مروری برجنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران با نمایش 92 اثر از آثار هنرمندانی از جمله پرویز تناولی، ناصر اویسی، حسین زنده رودی، صادق تبریزی، فرامرز پیلارام، مسعود عرب شاهی ، منصور قندریز و ژازه تباتبایی در موزه هنرهای معاصر دایر است.
در این نمایشگاه آثاری چون صورت‌ها و اسب‌ها، دودلداده و روز عاشورا از صادق تبریزی، سقاخانه آبی رنگ از منصور قندریز، قفل و قفس، قفل وآینه، شاعر وبلبل، خانواده عشایر و دودست از پرویز تناولی، یوسف و زلیخا، دایره نود وآثار نقاشی خط از فرامرز پیلارام؛ رقص پنج جام، دو کوزه عقیق وسقوط اسب از ناصراویسی، ارقام، سوزان وجدول اعداد ۳ از حسین زنده رودی و اسب و زن و دو اثر بدون عنوان از ژازه تباتبایی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ومجموعه شخصی به نمایش در آمده است.
مکتب سقاخانه را در دهه سی خورشیدی هنرمندانی به راه انداختند که به دنبال شیوه‌های موثر برای ایرانیزه کردن هنر مدرن بودند و برای انجام این کار مکانی نمادین مانند سقاخانه را دستمایه آثار خود کردند. این نمایشگاه همه روز به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۶ بعد از ظهر در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است.