جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران با چهار هزار و ۴۹۴ فیلم از ایران و ۱۰۹ کشور جهان رکورد جدیدی در این جشنواره برای آثار کوتاه سینمایی ثبت کرد.
به گزارش سینما پرس، فیلمسازان فیلم کوتاه در حالی که برای اکران فیلم‌هایشان همیشه با مشکل مواجه هستند، جشنواره‌های فیلم کوتاه تنها محلی است که آنان می‌توانند فیلم‌هایشان را در آن روی پرده ببینند و این آرزوی فیلمسازان جوان است که فیلمشان روی پرده دیده شود.
در سی‌امین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران با ارسال چهار هزار و ۴۹۴ فیلم از ایران و ۱۰۹ کشور جهان رکوردی جدید در تعداد کشورهای شرکت‌کننده به یک جشنواره بین‌المللی در داخل رقم خورد و استقبال فیلمسازان داخلی و خارجی از این جشنواره آن را به عنوان جشن بزرگ خلاقیت‌ها و همدلی‌های فیلمسازان و سینماگران جهان ارتقا داده است.
گفته می‌شود ۱۸ کارشناس، فیلمساز، کارگردان، سینماگر، پژوهشگر، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و استاد دانشگاه فیلم‌های رسیده به بخش ملی و بین‌المللی را بازبینی و انتخاب کرده‌اند.
سی‌امین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش‌های مسابقه بین‌المللی، مسابقه ملی- تجربی، مسابقه ملی- پویانمایی، مسابقه ملی- مستند و مسابقه ملی- داستانی برگزار می‌شود.