ابقای هیات مدیره تا اطلاع ثانوی
15 مهر ماه طبق وعده‌ از پیش اعلام شده سرانجام مجمع عمومی خانه‌ سینما در محل این تشکل برگزار شد و هیات مدیره‌ این تشکل صنفی برای سه ماه آینده ابقا شدند و اساسنامه اصلاحی به تصویب رسید.
به گزارش «ایسنا» خانه سینما کمتر از یک ماه پس از بازگشایی شامگاه 15 مهرماه، بار دیگر شاهد حضور جمعی از سینماگران در ساختمان اصلی خود بود و در دومین جلسه‌ رسمی که در این مدت در خانه سینما برگزار شده است، نمایندگان 28 صنف از 29 صنف عضو خانه سینما مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما را تشکیل دادند.
طبق اعلام، قرار بود این مجمع راس ساعت ۱۷ در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شود که پس از دقایقی تاخیر سرانجام جلسه با حضور نمایندگان اصناف، هیات مدیره خانه سینما و نیز نماینده سازمان سینمایی در مجمع عمومی، آغاز شد.
پیش از آغاز پرحاشیه‌‌ترین اتفاقی که افتاد، حضور حبیب‌الله کاسه‌ساز رییس هیات مدیره خانه سینمای ایرانیان که در دوران ریاست جواد شمقدری تاسیس شده - در خانه سینما بود. او به دلیل اینکه از لحاظ قانونی نماینده‌ هیچ صنف سینمایی نبود، نتوانست در جلسه‌ مجمع عمومی شرکت کند. او دقایقی در حیاط خانه‌ سینما ایستاد و سپس به اتاق مدیرعامل خانه‌ سینما رفت و دقایقی با حضور محمد مهدی عسگرپور و محمد حیدری نماینده سازمان سینمایی در مجمع عمومی جلسه‌ کوتاهی برگزار شد و سرانجام عسگرپور و حیدری وارد تالار سیف‌الله داد شدند و کاسه‌ساز دقایقی در اتاق مدیرعامل خانه‌ سینما نشست و سپس خانه‌ سینما را ترک کرد.
او در هنگام ترک خانه‌ سینما مورد توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت و دقایقی با آنها سخن گفت.
حبیب‌الله کاسه‌ساز گفت: این مجمع طبق توافقی که چند روز قبل صورت گرفته برگزار شده و قرار است به هیات مدیره‌ خانه‌ سینما، سه ماه فرصت داده شود تا پیگیر قانونی شدن چند صنف دیگر و نیز پیگیر برگزاری انتخابات هیات مدیره باشند.

توحیدی: «نمی‌توانیم» برای تهیه‌کنندگان تعیین تکلیف کنیم
پیش از آغاز رسمی مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما رییس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما درباره برگزاری انتخابات هیات مدیره گفت: بالاترین ارگان تصمیم‌گیرنده در خانه سینما، مجمع است و هر رای و هر نظری که مجمع عمومی داشته باشد در این باره اجرا می‌شود.
فرهاد توحیدی با اشاره به اینکه اولین دستور مجمع 15 مهر ماه به انتخابات خانه سینما مربوط می‌شود، گفت: مجمع می‌تواند این پیشنهاد را بدهد که انتخابات امروز برگزار شود یا نشود. در واقع به هر تصمیمی که در این باره گرفته شود، احترام می‌گذاریم و آن را اجرا می‌کنیم.
او همچنین درباره سیستم انتخاب هیات مدیره و اینکه آیا اعضای فعلی بار دیگر نامزد می‌شوند یا خیر؟ توضیح داد: برای این کار نمایندگان از سوی صنوف خود با عنوان نماینده هر صنف سینمایی معرفی می‌شوند و در مجمع شرکت می‌کنند. یعنی اگر من یا هر کدام از دوستان دیگر می‌خواستیم برای انتخابات هیات مدیره کاندیدا شویم، باید از طرف صنف‌های خودمان معرفی می‌شدیم؛ اما من و آقایان عسگرپور، اثباتی، مختاری و الوند، هیچ‌کدام معرفی نشده‌ایم؛ چراکه دوستان در نظر ندارند، نامزد باشند.

هیات مدیره‌ خانه‌ سینما
سه ماه ابقا شدند
سرانجام مجمع عمومی خانه‌ سینما با حضور نمایندگان ۲۸ صنف سینمایی در تالار سیف‌الله داد برگزار شد، در بخش اول این جلسه، هیات مدیره خانه سینما به اتفاق آرا برای سه ماه دیگر ابقا شد.
فرهاد توحیدی، رییس هیات مدیره خانه سینما در میان جلسه از تالار سیف‌الله داد خارج شد و مورد پرسش قرار گرفت و اعلام کرد: قرار بر این شد تا هیات مدیره فعلی سه ماه دیگر حضور داشته باشد تا با حضور تمامی صنوف در مجمع دیگری که سه ماه دیگر برگزار می‌شود انتخابات هیات مدیره برگزار شود.
سرانجام مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما ساعت ۲۱ با تصویب اساسنامه اصلاح شده و اضافه شدن دو صنف جدید به خانه سینما به پایان رسید.
فرهاد توحیدی توضیح داد: در این مجمع سه دستور جلسه داشتیم که دستور اول ( انتخابات هیات مدیره) با رای مجمع عمومی اساسا از موضوع خارج و دوره ماموریت هیات مدیره فعلی برای سه ماه آینده، تمدید شد.
وی ادامه داد: به این ترتیب در مدت سه ماهی که ماموریت هیات مدیره فعلی تمدید شده، باید نسبت به طی مراحل قانونی ثبت اساسنامه تصویب شده، اقدام شود و پس از طی مراحل قانونی ثبت و درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، اساسنامه جدید مبنای عمل هیات مدیره و اعضای خانه سینما قرار بگیرد.
به گفته وی، سه ماه بعد مجمع عمومی دیگری برگزار می‌شود و در آنجا انتخابات هیات مدیره بر مبنای اساسنامه جدید خانه سینما برگزار می‌شود و ترکیب مجمع عمومی خانه سینما متفاوت خواهد شد.
او اضافه کرد: همچنین پیشنهاد اصلاح دو بند از ماده ۱۲ درباره شرایط انتخاب شوندگان در هیات مدیره خانه سینما نیز مطرح و تصویب شد. در این دو بند «التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه» و نیز «تابعیت جمهوری اسلامی ایران» (به جای تابعیت ایرانی) به شرایط انتخاب‌شوندگان اضافه شد.
توحیدی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به اینکه اگر تا سه ماه آینده صنف دیگری قرار باشد به خانه سینما اضافه شود آیا باید مجمع عمومی دیگری برگزار شود، گفت: اصناف دیگری قرار نیست، پذیرفته شوند. آنهایی که بودند امشب در این جلسه حضور داشتند، در حال حاضر سه صنف دو پاره داریم که شامل صنوف فیلمنامه‌نویسان، تهیه‌کنندگان و دستیاران فیلمبرداران می‌شود.

محمد حیدری به هیات مدیره‌ خانه‌ سینما چه نوشت؟
محمد حیدری نماینده سازمان سینمایی در انتخابات خانه‌ سینما در نامه‌ای که در حاشیه‌ مجمع عمومی خانه‌ سینما در اختیار اهالی رسانه قرار گرفت، نوشته است:
با سلام
ضمن تبریک مجدد بازگشایی خانه سینما و سپاس فراوان از زحمات بسیار آن هیات مدیره محترم درخصوص صبوری و عبور مدبرانه از ورطه مشکلات و مسائل پیش آمده، لازم است یادآوری کنم با توجه به ماموریت این‌جانب به عنوان ناظر و نماینده سازمان سینمایی در فرآیند برگزاری مجمع عمومی و نظر به اینکه کلیه مراحل تشکیل مجمع عمومی مورخ 15 مهر ماه منطبق با قانون صورت پذیرفته و کلیه صنوف عضو با تحویل مدارک و دریافت رسید از امکان شرکت در این جلسه عمومی برخوردارند توجه آن هیات مدیره محترم را به نکات زیر جلب می‌کند.
1- از آنجا که بر مبنای اساسنامه پیشنهادی (موضوع بند 3 دستور جلسه مجمع) شیوه برگزاری مجامع آتی و انتخاب هیات مدیره تغییر می‌کند و در حال حاضر انتخابات شوراهای مرکزی صنوف به دلیل تعطیلی خانه سینما برگزار نشده است و نظر به تقاضای تعداد زیادی از صنوف توصیه می‌شود بند انتخاب هیات مدیره از دستور جلسه در صورت تصویب مجمع خارج شود و انتخاب هیات مدیره جدید پس از طی مراحل ثبت قانونی اساسنامه و برگزاری مجامع عمومی اصناف به سه ماه آینده موکول شود.
2- توصیه می‌شود در راستای رفع دغدغه دولت و نمایندگان محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مفاد ماده 12 اساسنامه پیشنهادی موضوع «التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه» افزوده شود. همچنین در بند یک ماده مذکور قید «ایران» به جمهوری اسلامی ایران تغییر یابد.