برف حسن همایون در تاریکی نشست
مجموعه شعر «برف تا کمر در تاریکی نشسته» سروده حسن همایون، شاعر و روزنامه‌نگار منتشر شد. به گزارش «ایبنا»، حسن همایون گفت: مجموعه «برف تا کمر در تاریکی نشسته» در دو بخش تدوین شده و دربرگیرنده‌ شعر‌های دهه‌ اخیر من است.
عموم شعر‌های مجموعه بلند هستند و در قالب آزاد، در ساختار‌هایی اپیزودیک، دایره‌ای و پایان باز نوشته شدند. وی افزود: اشعار این کتاب اغلب زوایای‌ دید متنوعی دارند. در این مجموعه تلاش کردم ساختار‌هایی متفاوت و اثر‌گذار را در اجرای شعر‌ها رقم بزنم و تشخیص اینکه این مساله تا چه اندازه موفق بوده، بر عهده‌ مخاطب است. این شاعر در توضیح بیشتر جدیدترین مجموعه شعر خود گفت: کتاب «برف تا کمر در تاریکی نشسته» دربرگیرنده‌ 50 شعر بلند است؛ هر چند با گذشت چند دهه از شعر آزاد ایران تکلیف شاعر و مخاطب با تعریف «شعر بلند» و «شعرکوتاه» معلوم نیست. باید بیان کنم که شعر‌های این کتاب فقط کشف‌محور نبوده و در چند کلمه‌ روزمره خلاصه نمی‌شوند. همچنین این اشعار ساختار دراماتیک اعم از روایی و اپیزودیک دارند.
همایون همچنین اظهار کرد: این مجموعه‌ به مادرم و زن‌های سرزمینم تقدیم شده است. این تقدیم‌ صرفا یک ادای دین به مادرم و قدر‌دانی از ایشان نبوده، بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی نسبت به مسائل جامعه‌ام دغدغه‌مندم و همواره از هر دری می‌رفتم با پرسش‌های تازه‌ای به سوی شعر‌ها و نوشته‌هایم بر می‌گشتم.
مجموعه‌ شعر «برف تا کمر در تاریکی نشسته» سروده حسن همایون با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۱۲۴ صفحه و بهای ۶‌هزار تومان از سوی نشر مرواید روانه کتابفروشی‌ها شده است.