سازمان تامین اجتماعی به دلیل بدهی صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران، هنرمندان و نویسندگان بیمه آنها را قطع کرده است. به گزارش خبرگزاری برنا،بیش از 60 هزار خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به دلیل سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در دولت قبلی،‌ با قطع خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی به دلیل بدهی صندوق حمایت از نویسندگان، ‌هنرمندان و روزنامه نگاران به تامین اجتماعی روبه‌رو شدند.
درباره این موضوع محمد شجاعی، مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان گفت: به دلیل کسری بودجه شدید دو ساله اخیر صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان کشور، این صندوق مبالغی را به سازمان تامین اجتماعی بدهکار شده است که منجر به این شده تا بدون اطلاع قبلی این صندوق از ارائه هر نوع خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان خودداری کند.
در طول چند روز گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت این موضوع را پیگیری می‌کند؛ اما همچنان بیمه هنرمندان و نویسندگان قطع و اعلام شد تا بخشنامه نیاید هیچ فرد جدیدی بیمه نخواهد شد.
این امر نشان دهنده آن است که بیمه‌شدگان قانونا نمی‌توانند از امکانات درمانی تامین اجتماعی استفاده کنند. همچنین این وقفه به سوابق بیمه‌شدگان نیز خدشه وارد خواهد کرد. در مورد این موضوع جمعی از سینماگران حرف‌هایی را مطرح کردند که می‌خوانید:
علی معلم (منتقد و تهیه کننده سینما)
کمترین کاری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برای هنرمندان انجام دهد، بیمه است بنابراین باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا به زودی حل شود. با هزینه‌هایی که در بخش‌های مختلف می‌شود بیمه کمترین کار است. با توجه کافی به برنامه‌ها و جلوگیری از هزینه‌های بی‌مورد برای جشنواره‌ها می‌تواند هزینه‌اش را صرف بیمه هنرمندان و روزنامه‌نگاران کند؛ زیرا اگر توجه کرده باشید کسانی که این فیلم ها را برای جشنواره می‌سازند خودشان از کمترین حمایت برخوردار هستند.
سید جمال ساداتیان (تهیه کننده)
این موضوع واقعا تاسف برانگیز است. بهتر بود پول‌هایی را که صرف ساخت فیلم‌های فاخر کردند که بیننده زیادی هم ندارد، صرف این‌گونه مسائل می‌شد تا امروز به چنین مشکلی برخورد نکنیم.
علیرضا داوودنژاد (کارگردان)
این کار سهل انگاری بوده است و فکر می‌کنم با درایت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی برطرف خواهد شد؛ زیرا اگرغیر از این باشد فاجعه است و هنرمندان باید مقابل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کنند.
مسعود کرامتی(کارگردان)
با توجه به اینکه این بیمه دولتی است من فکر نمی‌کنم امکان قطع آن وجود داشته باشد؛ زیرا در غیر این‌صورت تکلیف ما هنرمندان که ۱۵ سال است بیمه هستیم چه می‌شود.