اجرای سمفونی «کوروش کبیر» لوریس چکنواریان در سانفرانسیسکو
لوریس چکنواریان، رهبرارکستر فیلارمونیک ارمنستان از اجرای سوئیت سمفونی «کوروش کبیر» در سانفرانسیسکو خبر داد. وی گفت: این اجرا برای اولین بار 10 آگوست با ارکستر 80 نفره فیلارمونیک سانفرانسیسکو که سال‌ها با این گروه کار کرده‌ام اجرا شد.
خالق اپرای سمفونی «رستم و سهراب» افزود: این اثر براساس نوشته تاریخ‌نویسان یونانی «هرودوتوس» و «سنوفون» در مورد کوروش کبیر است که من بر مبنای آثار این تاریخ نویسان زندگی کوروش کبیر را به صورت سوئیت سمفونی در ۱۶ قطعه و در سه قسمت اجرا کرده‌ام.
چکنواریان که پیش از این گفته بود برای این اجرا به دنبال یک اسپانسر است، در مورد اجرای این سوئیت سمفونی در تهران افزود: خیلی دوست دارم این کار را در کشور خودم اجرا کنم، اما متاسفانه فعلا ارکستر نداریم و امیدوارم با کمک آقای مرادخانی، معاونت هنری ارشاد بتوانم در ماه‌های آینده این کار به روی صحنه ببرم.
وی درباره حضور مرادخانی به عنوان معاونت هنری ارشاد اظهار کرد: نظر من درباره ایشان خیلی مثبت است. آقای مرادخانی سال‌های سال در مرکز موسیقی تجربه داشته‌اند و آن زمان برنامه‌های فوق‌العاده‌ای اجرا کردند. مرادخانی فردی با تجربه هستند. همه ما هنرمندان خوشحالیم که ایشان در راس این کار قرار گرفته‌اند.