روز سینما، جشن سینما

خانه سینما، امروزمقارن با روز ملی سینما توسط حجت‌الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و با همراهی جمعی از چهره‌های صاحب‌نام سینمای ایران بازگشایی می‌شود. براساس گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی دکترحجت‌الله ایوبی در دیدارهای جداگانه‌ای که با طیف‌های مختلف سینمایی و غیرسینمایی داشت، بر عزم جدی نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشایی خانه سینما توسط دولت جدید و از سرگیری مجدد فعالیت‌های صنفی سینمایی تاکید کرد. روابط عمومی سازمان سینمایی در اطلاعیه‌ای بیان‌کرد: سازمان سینمایی ضمن تشکر از همراهی و همدلی خانواده ارجمند سینمای ایران و نیز جامعه رسانه‌ای که طی دو سال اخیر پیگیر حل مشکل خانه سینما بودند به اطلاع می‌رساند رییس سازمان سینمایی صبح پنج‌شنبه ۲۱ شهریور در محل تالار اجتماعات خانه سینما با برگزاری نشستی خبری پاسخگوی سوالات نمایندگان رسانه‌های جمعی خواهد بود و درباره نحوه برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و نیز برگزاری انتخابات پیش‌رو سخن خواهد گفت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی از بازتحویل خانه سینما خبر داد.سردار دکتر سعید منتظر المهدی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: در پی مکاتبه وزیر ارشاد مبنی بر بازتحویل ساختمان خانه سینما، این ساختمان فردا(پنج‌شنبه) در اختیار سازمان سینمایی قرار داده خواهد شد.وی افزود: بی‌گمان، خردورزی دمادم و انجام رفتاری که منجر به نیک‌فرجامی و رشد و تعالی سینمای کشور شود، توسط نخبگان عرصه فرهنگ و هنر، ثمره این اتفاق خواهد بود.

خانه سینما پس از گشایش تحویل هیچ گروهی نمی‌شود

«حبیب‌الله کاسه‌ساز» رییس هیات‌مدیره خانه سینمای ایرانیان در پاسخ به این سوال که روز پنج‌شنبه خانه سینما تحویل کدام گروه خواهد شد، گفت: برنامه آقای ایوبی این‌گونه است که روز پنج‌شنبه شخص ایشان در ساختمان خانه سینما را باز می‌کنند و قرار نیست هیچ گروهی در خانه سینما مستقر شوند. قرار بر این است که آقای ایوبی شخصا در خانه سینما حاضر شوند و جلساتی که پیرامون هماهنگی دو خانه و چگونگی زیر یک سقف رفتن این دو خانه است در محل خانه سینما برگزار شود.