محمدحسین‌عماد مجسمه‌ساز شناخته شده دومین کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی را آغاز کرد.این کارگاه که به ابتکار گالری آریا برپا شده و به مجسمه‌سازی با چوب اختصاص دارد با حضور 10 هنرمند مجسمه‌ساز در گیلان کار خود را آغاز کرد.
این کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی در فضایی به مساحت ۸۵ هکتار برگزار می‌شود که کار ساخت مجسمه چوبی در اندازه ۱۴۰ در ۶۰ را به شکل کارگاهی انجام می‌دهند.
این کارگاه به همت گالری آریا برپا شده و دومین تجربه کارگاهی مجسمه سازی این گالری به حساب می‌آید. پیش از این اولین دوره این کارگاه‌ها با سنگ و توسط لوکا‌مارووینو مجسمه‌ساز ایتالیایی با هدف آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان ایرانی در مجسمه‌سازی با سنگ، در کارخانه «سبا‌سنگ» برگزار شد. در این کارگاه ۱۶ هنرمند مجسمه‌ساز با تجربیات لوکا مارووینو در این زمینه آشنا شدند.
آریا اقبال ،مدیر گالری آریا در این باره گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم دوره‌های آموزشی مجسمه‌سازی را به شکل کارگاهی برگزار کنیم.
اولین دوره را با سنگ در کارخانه سنگ برگزار کردیم و دومین کارگاه با توجه به اینکه متریالش چوب انتخاب شد تصمیم گرفتیم آن را به محیطی طبیعی ببریم. آقای عماد نیز به دلیل تبحری که در زمینه کار با چوب دارند انتخاب شدند.
وی ادامه داد:در این پروژه بنیاد هنری روژان با ما همکاری دارد و کماکان سازمان زیباسازی تهران ابزار را در اختیارمان قرار می‌دهد.