تیغ سانسور را کُند کنید
معاون امور هنری وزارت ارشاد در دیداری صمیمانه با جمشید مشایخی به بیان پاره‌ای از دغدغه‌هایش در حوزه‌ تئاتر پرداخت.
به گزارش «ایسنا» علی مرادخانی معاون جدید امور هنری شامگاه ۱۸ شهریورماه دیداری دوستانه با جمشید مشایخی هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون داشت و در این دیدار که با همراهی هادی مرزبان کارگردان تئاتر در خانه مشایخی انجام شد، دغدغه‌هایش را در حوزه تئاتر مطرح کرد.
در این دیدار، معاون هنری از جمشید مشایخی خواهش کرد دیدگاه‌هایش را برای بهبود وضعیت تئاتر مطرح کند و در پاسخ به او مشایخی تاکید کرد: تیغ سانسور باید کُند شود.
مشایخی در این باره توضیح داد: یکی از مسائلی که به شدت به هنر لطمه می‌زند، سانسور است و در این مدت تیغ سانسور را بسیار برنده کرده‌اند. حتی دیده‌ایم به نمایشی اجازه کار می‌دهند؛ اما در میانه اجرا آن گروه دچار مشکل می‌شود. از سوی دیگر سانسور برخی از هنرمندان و به ویژه نویسندگان را دلسرد کرده است.
این هنرمند پیشکسوت با تاکید دوباره بر اینکه تیغ سانسور باید کُند شود، افزود: با این شیوه است که نویسندگان شور و شوق کار و حرکت پیدا می‌کنند. اگر می‌خواهیم متن ایرانی داشته باشیم، نویسندگان خودمان باید بنویسند؛ اما در کنار آن نیازمند اجرای متون بزرگ جهان هم هستیم که برای همه هنرمندان آموزنده خواهد بود و با این شیوه است که مردم به دیدن تئاتر تشویق می‌شوند.