فیلم «یاسمن آبی»، جدیدترین ساخته «وودی آلن» توانست عنوان پرفروش‌ترین ساخته این کارگردان بزرگ در هفته نخست اکران را از آن خود کند.
به گزارش «ایسنا» کمپانی سونی امیدوار است فیلم «یاسمن آبی» با توجه به فروش خوب در هفته نخست اکران در نهایت بتواند با پیشی گرفتن از فیلم «نیمه‌شب در پاریس» عنوان پرفروش‌ترین ساخته «وودی آلن» را به دست آورد.
«یاسمن آبی» با بازی «کیت بلانش» و «آلک بالدوین» در اولین هفته اکران خود در شش سالن سینمای آمریکا به فروش ۶۱۲ هزار دلار رسید و میانگین ۱۰۲ هزار دلاری در هر سالن سینما و رکورد فروش آغازین فیلم‌های «وودی آلن» را شکست.
دو سال پیش فیلم «نیمه‌شب در پاریس» به کارگردانی و نویسندگی «آلن» در اولین هفته نمایش به متوسط فروش بیش از ۹۹ هزار دلار در هر سالن سینما دست یافت و در نهایت با فروش ۵۶ هزار دلاری‌اش نه تنها عنوان موفق‌ترین فیلم «آلن» از لحاظ تجاری را به دست آورد، بلکه جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای این کارگردان و نویسنده سرشناس آمریکایی به ارمغان آورد.
در فیلم «یاسمن آبی» بلانش در نقش زنی ایفای نقش می‌کند که در تلاش است از شکل عصبی‌اش پس از پایان ازدواج‌ با «آلک بالدوین» رهایی یابد. این فیلم تاکنون مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است و بسیاری از «کیت‌ بلانش» به عنوان یکی از شانس‌های اصلی کسب بهترین بازیگر زن برای این فیلم یاد می‌کنند و «آلن» نیز امیدوار است همچون فیلم «نیمه‌شب در پاریس» که نامزد چهار جایزه اسکار شد با ساخته جدیدش نیز در فصل جوایز بدرخشد.
«یاسمن آبی» از هفته آینده در ۶۰ سالن سینمایی آمریکا به روی پرده خواهد رفت.
فیلم اکشن «۲ اسلحه» با بازی دنزل واشنگتن و مارک والبرگ بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «۲ اسلحه» در اولین هفته اکران از جمعه تا یکشنبه ۴/۲۷ میلیون دلار به دست آورد و پرفروش‌ترین فیلم شد.
در همین حال، فیلم زنده/انیمیشن «اسمورف‌ها ۲» به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته، ۲/۱۸ میلیون دلار فروش داشت.
فروش پنج روز اول این فیلم رقم ناامیدکننده ۳/۲۷ میلیون دلار بود. این در حالی است که اولین «اسمورف‌ها» اواخر ژوئیه ۲۰۱۱ در هفته اول اکران ۶/۳۵ میلیون دلار فروخت.
شرکت سونی روی فروش «اسمورف‌ها 2» در سطح بین‌المللی حساب کرده است. این فیلم در 42 کشور 5/52 میلیون دلار به دست آورد و به این ترتیب مجموع فروش جهانی خود را به 3/80 میلیون دلار رساند.
«اسمورف‌ها 2» در آمریکای شمالی پس از «2 اسلحه» و «وولورین» در رده سوم قرار گرفت.
فیلم ابرقهرمانی «وولورین» با بازی هیو جکمن در هفته دوم نمایش 7/21 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 95 میلیون دلار رساند. فروش خارجی فیلم 2/160 میلیون دلار و فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی 2/255 میلیون دلار شده است.
«2 اسلحه» به کارگردانی بالتازار کورماکور فیلمی اکشن درباره دو مامور مخفی از دو اداره رقیب است که ناچار می‌شوند با هم فرار کنند، تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند.
کورماکور متولد سال 1966 در ایسلند است و فیلم‌هایی چون «101 ریکیاویک»، «Jar City» و «قاچاق» با بازی والبرگ را در کارنامه دارد. سال گذشته فیلم اکشن «عمیق» ساخته او نماینده ایسلند در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار بود.