پایان سفر مارکوپولویی جشنواره فیلم کودک
سیداحمد میرعلایی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به لحاظ پذیرش در مجامع بین‌المللی به عنوان مهم‌ترین جشنواره در کشورمان به حساب می‌آید.
دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در فاصله ۴۰ روز مانده به برپایی این رویداد سینمایی در نشستی رسانه‌ای در بنیاد سینمایی فارابی، جزئیات این دوره را تشریح کرد و در پایان این نشست نیز تفاهمنامه همکاری با یونیسف منعقد شد و از پوستر جشنواره که توسط طاها ذاکر طراحی شده است، رونمایی شد.
میرعلایی با بیان اینکه کار جدی این دوره جشنواره با صدور حکم دبیری از اواسط خرداد آغاز شده است،‌ گفت: البته با توجه به اینکه دبیر دوره قبل بودم کارها پیگیری می‌شد‌ و با سینماگران مختلف در ارتباط بودیم.
سیداحمد میرعلایی درباره روی کار آمدن حجت‌الله‌ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی گفت: از همین جا به ایشان خوشامد می‌گویم و امیدوارم دوران ایشان بهتر از دوره‌های گذشته باشد و همه باید در تعامل خوبی با ایشان قرار بگیریم.
وی همچنین درباره ثبات در زمان و مکان برپایی جشنواره اظهار کرد: تلاش کردیم زمان جشنواره در روز جهانی کودک باشد و امیدواریم زمان و مکان ثابت بماند و این سفر مارکوپولویی به پایان برسد.
میرعلایی در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم حضور فیلم‌هایی مانند «کلاه قرمزی» و «شهر موش‌ها» در جشنواره کودک گفت: آقای نجاریان سال گذشته تلاش زیادی کرد که «کلاه قرمزی» در جشنواره باشد، اما فیلم اکران شد و ما به شخصیت‌های آن پرداختیم و جایزه دادیم. در «شهر موش‌ها» هم که خودمان در تولیدش مشارکت داریم در این دوره به معرفی‌اش خواهیم پرداخت.
میرعلایی برپایی بخش کودک و دفاع مقدس و همچنین مرور آثار خالق انیمیشن‌های «پت و مت» را از دیگر بخش‌های این دوره برشمرد.