حجت‌الله ایوبی رییس سینما
حکم ریاست حجت‌الله ایوبی بر سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.
به گزارش «ایسنا» ایوبی ظرف امروز و فردا دفتر خود را در سازمان سینمایی واقع در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان تحویل گرفته و در آن مستقر خواهد شد.
متن حکم «علی جنتی» خطاب به حجت‌الله ایوبی به سمت معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی و بصری که دیروز به‌طور رسمی اعلام شد، به‌این شرح است: «نظر به مراتب علمی و تجربیات ارزشمند، جنابعالی به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی و بصری منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و توانمند در رشد و اعتلای سینمای متعهد ایران، تقویت انسجام در حوزه هنر هفتم، ایجاد فرصت‌های جدید برای حضور فعال در جشنواره‌های بین‌المللی، پرورش استعدادهای جوان، حمایت از آثار برجسته سینمایی و بازنگری در ساختار مدیریت سینمایی موفق و موید باشید.»
(حجت‌الله ایوبی) از سال ۱۳۸۸ رییس موسسه فرهنگی سازمان اکو بوده است.
او دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون ۲ و نیز مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است.
ایوبی سمت‌هایی چون مدیرکل آموزش دانشگاه امام صادق (ع)، مدیر کل پژوهش‌های سیاسی سازمان صدا و سیما، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، معاونت اجتماعی وزارت کشور و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور را در کارنامه خود دارد.

سینمای ایران ویترین فرهنگی و معرف ایران
در دنیا است
حجت‌الله ایوبی در نخستین گفت‌وگوی خود بعد از انتخاب در این سمت که با خبرگزاری مهر انجام داد با اشاره به این مطلب که سینمای ایران باید از شرایط فعلی بیرون آید، گفت: به سینمای ایران اعتقاد دارم و احترام بسیاری برای سینماگران این سرزمین قائل هستم. معتقدم سینمای ایران ویترین فرهنگی و معرف ایران در دنیا است. وی در ادامه افزود: اما متاسفانه همه ما می‌دانیم که شرایط حاکم بر سینمای ایران شرایط مطلوبی نیست و سینماگران در این شرایط نمی‌توانند با امنیت خاطر فعالیت های سینمایی خود را به انجام برسانند. در واقع شرایط کنونی سینما در شأن سینمای ایران نیست.
رییس سازمان سینمایی در ادامه افزود: همه تلاش خود را می‌کنم قدم مثبتی در این راه بردارم. در این راه دست یاری به سوی همه سینماگران دراز می‌کنم و از همه دوستداران سینما می‌خواهم که برای به آرامش رسیدن صنعت سینما همراه شوند.
حجت‌الله ایوبی در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسید با توجه به سوابق فعالیت شما پست معاونت هنری برایتان در نظر گرفته شود چطور به سازمان سینمایی آمدید؟ گفت: معتقدم در سازمان سینمایی بیشتر می‌توانستم فعالیت کنم و از این بابت خوشحالم. من با این نیت آمدم که سینمای کشور را در سایه همراهی همه سینماگران به جایگاه واقعی خود در داخل و خارج از مرزهای ایران برسانم. رییس سازمان سینمایی درباره علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم گفت: خوشبختانه علی جنتی وزیر ارشاد فرد با درایتی است که در تصمیم های خود بسیار مصمم است و می‌توان به او تکیه کرد.

فرهاد توحیدی: درباره خانه سینما با ایوبی دیدار می‌کنیم
فرهاد توحیدی سخنگو و عضو هیات‌مدیره خانه سینما از دیدار خود با حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی درباره خانه سینما خبر داد. توحیدی در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اشاره به انتصاب ایوبی به سمت ریاست سازمان سینمایی گفت: به ایوبی برای این انتصاب تبریک می‌گویم و اعضای خانه سینما و هیات‌مدیره برای ایشان آرزوی موفقیت دارند. وی ادامه داد: درباره خانه سینما و بازگشایی آن با ایوبی دیدار می‌کنیم.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت
علی مرادخانی معاون هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف چند معاونت خود را مشخص کرد. به گزارش ایسنا «سعید اوحدی» به‌عنوان معاون وزیر و رییس جدید سازمان حج و زیارت انتخاب شده است.
همچنین «علی‌اصغر کاراندیش مروستی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم خواهد بود. «علی مرادخانی» نیز معاون امور هنری علی جنتی شده است.