در قامت یک امپراتور
اولین عکس‌ها از پیمان معادی در پشت صحنه «اردوگاه اشعه ایکس» در صفحه رسمی این فیلم سینمایی در شبکه مجازی منتشر شد. پیمان معادی در این فیلم در کنار کریستن استوارت ستاره مشهور سری فیلم‌های بسیار پرفروش و موفق گرگ و میش ظاهر می‌شود. به گزارش کافه سینما این فیلم یک درام مستقل به نام کمپ اشعه ایکس است.
استوارت در این فیلم، نقش دختر جوانی را بازی می‌کند که برای فرار از شهر کوچک محل زندگی‌اش به ارتش پناه می‌برد، غافل از اینکه به جای عراق از گوانتانامو سر در می‌آورد. او که خاطره خوشی از مسلمانان ندارد و توسط آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته با مردی به نام علی که هشت سال است در زندان گوانتانامو زندانی است آشنا می‌شود و رابطه‌ای عجیب میان آن دو شکل می‌گیرد. نقش علی را قرار است پیمان معادی بازی کند.
این فیلم با مضامین سیاسی را پیتر ستلر به عنوان اولین فیلم بلندش می‌سازد و دیوید گوردون گرین هم به عنوان تهیه‌کننده اجرایی کمکش می‌کند. فیلمنامه را هم خود ستلر نوشته است. تولید فیلم مدتی است در لس‌آنجلس آغاز شده است.
امسال از این بازیگر ۴۲ ساله ایرانی فیلم آخرین شوالیه‌ها در کنار کلایو اون و مورگان فریمن نیز به نمایش درخواهد آمد. جالب اینکه او در این فیلم که در جمهوری چک فیلمبرداری شده است نقش امپراتور را بازی می‌کند.
او امسال در مجموعه تلویزیونی عدالت جنایتکارانه در کنار ستاره بزرگ جیمز گاندولفینی که به تازگی از دنیا رفت بازی کرده است. ادامه این مجموعه که برای شبکه بسیار معتبر HBO ساخته شده با مرگ ستاره مشهور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
پیمان معادی به خاطر بازی در نقش نادر در فیلم جدایی نادر از سیمین/ جدایی و همچنین درباره الی و حضورش در مجامع معتبری همچون مراسم اسکار و جشنواره برلین، در صحنه بین‌المللی چهره شناخته شده‌ای است و باید دید در ادامه حضورش در عرصه بین‌المللی چه کارنامه‌ای خواهد داشت.
سال گذشته فیلم برف روی کاج‌ها که اولین تجربه کارگردانی اوست روی پرده سینماهای ایران رفت و مورد اقبال منتقدان نیز قرار گرفت. معادی در نیویورک ایالات متحده متولد شده، دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی است و یک دختر دارد.