افتتاح آزمایشی شبکه نسیم در پایان تابستان
معاون سیما در حاشیه مراسم نشست صمیمانه شورای نظارت بر صدا و سیما اعلام کرد: شبکه نسیم در حال حاضر مشکلاتی در بخش فنی دارد که اگر حل شود، پایان تابستان امسال به طور آزمایشی به افتتاح می‌رسد. به گزارش «ایسنا» علی دارابی با اشاره به اینکه راه‌اندازی 10 شبکه پیش از این در دستور کار معاونت سیما بوده است، گفت: اگر برخی از این شبکه‌ها تا کنون افتتاح نشده‌اند به دلیل مشکلات مالی بوده است وگرنه بعضی از اینها براساس زمان‌بندی ما باید پیش ازاین افتتاح می‌شدند.
وی در ادامه درباره شبکه نوپای نسیم گفت: این شبکه، شبکه‌ای است که شادی، نشاط و لبخند را می‌خواهد به خانه‌های مردم بیاورد‌، شبکه‌ای که با چهار ساعت برنامه آغاز می‌شود و تکرار نیز می‌شود و سپس در طول ۲۴ ساعت برنامه خواهد داشت.
معاون سیما در پاسخ به پرسشی درباره زمان راه‌اندازی این شبکه گفت: پیش‌بینی خود من این است که اگر مشکلات سنگین این شبکه برطرف شود، پایان تابستان این شبکه را به طور آزمایشی افتتاح می‌کنیم. دارابی همچنین با اشاره به اینکه شبکه نسیم بخش‌های تولیدی هم خواهد داشت‌، گفت: البته این شبکه، شبکه‌ای کاملا تامینی است، اما تولید برنامه هم خواهد داشت. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد: از چند ماه پیش که در تدارک شبکه نسیم بوده‌ایم، یکی از شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای برای همین اقدام اقداماتی را شروع کرد. نه اینکه صرفا در رقابت با آنها باید این کارها را انجام دهیم. ما قطب‌نمای توسعه‌ای برای کارهای تلویزیونی دیدیم که اگر به آن زمان‌بندی نرسیم، عقب می‌مانیم. در نتیجه این یک راه میان‌بری است که زودتر بتوانیم به اهداف‌مان برسیم. البته اگر بتوانیم این شبکه را خوب طراحی کنیم، این خود می‌تواند با آگهی‌هایی که می‌گیرد، درآمدزا باشد. علی دارابی در پایان صحبت‌هایش گفت: شبکه‌ای که در طول ۲۴ ساعت مردم در هر ساعتی به آن رجوع می‌کنند باید بتواند خستگی از تن‌شان را دربیاورد.