حمایت دولت از تنوع تولید بنگاه‌های مطبوعاتی
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از بخش‌های گوناگون روزنامه دنیای اقتصاد بر ضرورت توسعه بنگاه‌های مطبوعاتی به دلیل تجمیع امکانات، هم‌افزایی، کاهش هزینه‌ها، تنوع محصول و استمرار و دوام فعالیت تاکید کرد.
محمدجعفر محمدزاده در این دیدار گفت: ویژگی بنگاه‌های مطبوعاتی، کاهش هزینه تک‌تک عناصر و مدیریت علمی‌تر و روشمندتر نسبت به واحدهای خرد است و دنیای اقتصاد الگویی موفق از فعالیت بنگاهی و سازمان یافته را در حوزه رسانه به نمایش گذاشته است.
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ اسلامی همچنین سلامت حرفه‌ای مدیریت و کارکنان این روزنامه به ویژه عدم تداخل دو حوزه تحریریه و تبلیغات را از ویژگی‌های قابل توجه این بنگاه مطبوعاتی یاد کرد و افزود: دنیای اقتصاد از جمله مطبوعاتی است که فعالیت خود را از توجیه اقتصادی برخوردار کرده است. چنین بنگاه‌هایی حمایت‌های دولت را نه به ادامه فعالیت‌های جاری بلکه به توسعه محصول یا بازار خود اختصاص خواهند داد و ما هم در نظر داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا روزنامه‌هایی مانند دنیای اقتصاد بتوانند در خارج از کشور به ویژه کشورهای همسایه مخاطب‌ساز باشند.
در این دیدار، علیرضا بختیاری، مدیرمسوول روزنامه دنیای اقتصاد نیز به تشریح روند فعالیت و معرفی بخش‌های مختلف این روزنامه به معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.