به آهستگی، دریا قلی سورانی را ببینید
در تعطیلات آخر هفته (پنج‌شنبه و جمعه 6 و7 مهرماه) مصادف با روزهای پایانی هفته دفاع مقدس و سالروز ولادت با سعادت هشتمین خورشید امامت، فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی ایرانی و خارجی و انیمیشن از شبکه‌های سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی سیما، بینندگان می‌توانند در روزهای پایانی هفته فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن بیا ازگذشته‌ها حرف بزنیم، دست‌ها نگاه می‌کنند، آقای مهربان، به کبودی یاس، آلبرت دوست نامریی من، شب واقعه، روز هفتم، ستاره‌های روی زمین، به آهستگی، لبخند در مراسم ترحیم، بر من حکمرانی کن و توطئه ویل‌بی را تماشا کنند.
شبکه یک
فیلم تلویزیونی بیا از گذشته‌ها حرف بزنیم به کارگردانی و نویسندگی حمید نعمت‌الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ۳۰ دقیقه بامداد فردا پخش می‌شود. این شبکه برای ساعت ۱۶ فردا فیلم سینمایی دست‌ها نگاه می‌کنند به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی را برای پخش در نظر گرفته است. این فیلم چند روز قبل در جشنواره دفاع مقدس جایزه بهترین فیلم ویدئویی را گرفت.
شبکه دو


انیمیشن آقای مهربان به کارگردانی علیرضا گلپایگانی فر، از تولیدات مرکز پویانمایی صبا، امروز ساعت 14:30روی آنتن می‌رود. مضمون داستان پویانمایی آقای مهربان سیره عملی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
فیلم سینمایی به کبودی یاس به کارگردانی جواد اردکانی هم امشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود. عصر فردا ساعت ۱۷:۳۰ فیلم سینمایی آلبرت دوست نامریی من به کارگردانی یورگو پاپاواسیلیو و تهیه‌کنندگی آرنو اُرتمیر روی آنتن می‌رود.
فیلم سینمایی شب واقعه با بازی حمید فرخ‌نژاد، لادن مستوفی، باران کوثری و حبیب دهقان نسب، فردا ساعت 21 پخش خواهد شد. چهلمین روز بعد از آغاز جنگ تحمیلی، دریاقلی سورانی پس از آنکه خانواده‌اش را از شهر آبادان راهی می‌کند، به اوراق فروشی خود در حاشیه بهمن شیر برمی‌گردد و با ماجراهایی روبه‌رو می‌شود... فیلم سینمایی شب واقعه به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی در سال 1387 ساخته شده است. فیلم تلویزیونی روز هفتم به کارگردانی محمد پورضرغام هم فردا شب ساعت 23 پخش می‌شود.
شبکه سه
فیلم سینمایی به آهستگی به کارگردانی مازیار میری فردا ساعت 14:30 پخش می‌شود. داستان فیلم درباره محمود کارگر جوشکار ساده راه آهن است که دور از خانواده در جنوب کار می‌کند. به او خبر می‌رسد که زنش پری که دچار بیماری عصبی است، مدتی است از خانه رفته و فرزندش را پیش مادر و پدر محمود گذاشته است. محمود با وجود سخت‌گیری‌های کارفرمایش، به خانه‌اش در کرج برمی‌گردد و سعی می‌کند زنش را پیدا کند. از زن صاحب خانه و نجار همسایه و اقوام پری و پدر و مادر خودش سراغ زن را می‌گیرد، اما هیچ کس از او خبری ندارد. همسایه نجارش، او را راهنمایی می‌کند تا به پزشکی قانونی سر بزند.
محمدرضا فروتن، نیلوفرخوش خلق و شاهرخ فروتنیان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم سینمایی لبخند در مراسم ترحیم به کارگردانی حسین قناعت هم فردا ساعت ۱۹:۳۰ پخش می‌شود.
شبکه چهار
علاقه‌مندان برنامه سینما ۴ فردا ساعت ۲۰:۳۰ می‌توانند فیلم سینمایی توطئه ویل بی به کارگردانی رالف نلسون را تماشا کنند.
مایکل کین و سیدنی پوشر در فیلم سینمایی توطئه ویل بی محصول سال 1957 انگلستان به ایفای نقش پرداختند.