وزیر ارشاد درباره‌ دیدار هیات مدیره خانه سینما و جمعی از سینماگران با رییس‌جمهور گفت: من در این جلسه حضور نداشتم و پس از آن هم پیگیری نکردم که در جلسه چه گذشته است. به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در پاسخ به سوالی درباره‌ دیدار سینماگران با رییس‌جمهور درباره تعطیلی خانه سینما تاکید کرد: همچنان که گفتم من در آن جلسه حضور نداشته‌ام و پس از آن هم مسائل مطرح شده را پیگیری نکردم، تنها می‌دانم در این جلسه نظرات سینماگران مطرح شده و طبیعتا هم آقای رییس‌جمهور و هم ما بر استفاده از نظرات همه گروه‌ها و افراد تاکید داریم.

وی در ادامه درباره بحث فعالیت دوباره‌ خانه سینما یادآور شد: تاکید ما بر این بوده که هر تشکلی که می‌خواهد شکل بگیرد، باید هم در ابتدای راه و هم در ادامه مسیرش بر اساس قانون، ضوابط و اساسنامه‌ها فعالیت کند، ما در کل با افراد مشکلی نداریم و سخن‌مان تنها این است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود رییس جمهور در حل مشکل خانه سینما تاکید داشته‌اند، اظهار کرد: آنچه در جلسات مختلف شورای عالی سینما مورد بحث قرار گرفته، این است که اگر تشکیلاتی به هر عنوانی بخواهد شکل بگیرد حتی‌المقدور باید سعی شود از پتانسیل و نظرات همه افراد و گروه‌ها در آن استفاده شود، این موضوع جزو تاکیدات آقای احمدی‌نژاد هم هست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه اختلافات باید هر چه کمتر شود کاملا مشخص است مخصوصا در شرایطی که غرب سعی می‌کند باورهای ما را هدف قرار دهد و هر از چند گاهی نمونه‌هایی از آنها را مشاهده می‌کنیم. طبیعتا در این شرایط ما هم باید با تمام توانمان و همگرایی بیشتر در جهت مقابله با این جریان‌ها گام برداریم. ضمن آنکه گاهی «عدو شود سبب خیر».

به گزارش ایسنا، حسینی که ۲۶ شهریور ماه در حاشیه نشست خبری در وزارت ارشاد سخن می‌‌گفت، در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاهم‌نامه میان وزارت ارشاد و حوزه هنری بر سر اکران فیلم‌ها عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم قرار شد حوزه هنری فیلم‌هایی که با اکران آنها مشکلاتی دارد را به ما اعلام کند. آنها باید نتایج بررسی‌شان از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر به نمایش درآمده‌اند، به صورت یکجا و فیلم‌های دیگر را در مقاطع مختلف به وزارت ارشاد اعلام کنند.

وی در عین حال گفت: تاکنون لیستی که به وزارت ارشاد اعلام شده است مبنی بر اکران نکردن فیلم‌ها از طرف حوزه هنری، تعداد قابل توجهی نیست و معتقدم مشکلات بسیار کمتر شده است.