سامانه اشتراک نشریات راه‌اندازی می‌شود

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از حضور ۷۰ تا ۸۰ نشریه در نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی و راه‌اندازی سامانه اشتراک نشریات در ایام برگزاری این نمایشگاه خبر داد. نشست خبری نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی صبح دیروز با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پدرام پاک‌آیین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی این معاونت در محل سرای روزنامه‌نگاران ایران برگزار شد.

محمدزاده در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی، گفت: ما برای سال جاری برگزاری دو نمایشگاه تخصصی را در حوزه نشریات برنامه‌ریزی کرده بودیم که نخستین آنها به عنوان نمایشگاه نشریات خانوادگی از ۲۳ تا ۳۰ شهریور در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از راه‌اندازی سامانه اشتراک نشریات در ایام برپایی نمایشگاه نشریات خانوادگی خبر داد و گفت: ما فعلا در فاز اول این سامانه نشریاتی را که دوره انتشار آنها از ماهنامه به بالا است ثبت خواهیم کرد.

وی در توضیح نحوه فعالیت این سامانه یادآور شد: هر مراجعه‌کننده به سامانه اشتراک نشریات می‌تواند نشریه مورد نظر خود را انتخاب کند و پس از آن فرمی که متضمن تکمیل اطلاعات فردی اوست پیش روی او باز می‌شود و او از طریق این سامانه مشتری مشترک آن نشریه خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول در وزارت ارشاد ۵۰ درصد هزینه اشتراک هر نشریه توسط مراجعه‌کنندگان، معاونت امور مطبوعاتی و ۵۰ درصد باقیمانده را خود مشترک تقبل می‌کند. این در حالی است که در صورت ثبت

درخواست اشتراک نشریه احتمال افزایش میزان تخفیف این اشتراک از سوی مدیران نشریه مذکور هم وجود دارد.