برای پخش قرارداد می‌بندیم، اما برای جمع‌آوری کار می‌شود

سعید سهیلی با ابراز گله از جمع‌آوری نسخه‌های نمایش خانگی «گشت ارشاد» گفت: نمی‌دانیم به کجا پناه ببریم؟!

این کارگردان در گفت وگو با ایسنا، در پی اعلام دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی مبنی بر جمع‌آوری نسخه‌های عرضه شده فیلم «گشت ارشاد» گفت: بهتر است زحمت نکشند، به دلیل آنکه موسسه‌ پخش‌کننده قبلا این زحمت را کشیده است. وی ادامه داد: موسسه یک روز فیلم را پخش کرد و از فردای آن روز با تهدیدات پنج روزه فیلم را جمع‌آوری کرد. سهیلی افزود: من با پخش‌کننده به عنوان پخش گشت ارشاد قرارداد بستم، اما متاسفانه آنها به جمع‌آوری کار پرداختند و متاسف هستم از اینکه برای پخش قرارداد می‌بندیم، اما برای جمع‌آوری کار می‌شود.

سعید سهیلی کارگردان فیلم سینمایی «گشت‌ارشاد» در گفت‌وگوی دیگری درخصوص خبری مبنی بر جمع‌آوری نسخه‌های کپی این فیلم گفت: در سطح شهر حتی یک کپی از این فیلم را باقی نگذاشته است. سهیلی افزود: با بروز این مساله یک ضربه دیگر نیز بعد از اکران این فیلم در نمایش به من وارد شد. وی اظهار کرد: «گشت ارشاد» را در شبکه خانگی سوزاندند و خلاف وظیفه و قرارداد عمل کردند. «سهیلی» ضمن تاکید بر اینکه نمایش خانگی «گشت ارشاد» هیچ‌گونه ایرادی ندارد، تصریح کرد: تنها به دلیل جوسازی و آنکه بار پروژه «لاله» را بر روی اکران «گشت ارشاد» بیندازند این ایراد را گرفتند. وی ادامه داد: برای سینمای ایران متاسفم که یک فیلم در زمان اکران و همچنین در زمان پخش در شبکه نمایش خانگی این‌گونه لطمه می‌خورد.

سهیلی بیان کرد: جمع‌آوری نسخه‌های کپی نمایش خانگی نهایت بی‌قانونی است و نشان بی‌نظمی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: نسخه‌های کپی یک ماه قبل از ورود به نمایش خانگی قراردادش در وزارت ارشاد بسته شده و اگر ایراد و مشکلی بود باید در آن یک ماه گفته‌ می‌شد؛ نه پس از آن در شبکه نمایش خانگی که این یک کار اشتباه است.