«مثل یک عاشق» عباس کیارستمی در لندن

فیلم مثل یک عاشق، آخرین ساخته عباس کیارستمی در پنجاه و ششمین جشنواره فیلم لندن ۱۰ الی ۲۱ اکتبر به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا در بخش مسابقه رسمی، ۱۲ فیلم از کشورهای مختلف شرکت دارند که از میان آنها باید به فیلم‌های «بعد از لوسیا» به کارگردانی میشل فرانکو از مکزیک (برنده جایزه نوعی نگاه جشنواره کن امسال)، «پایان شیفت» ساخته دیوید آیر از آمریکا، «هر روز» به کارگردانی مایکل وینترباتم از بریتانیا، «جینجر و رُزا» ساخته سالی پا‌تر، «در خانه» ساخته فرانسوا اوزون، و «زنگار و استخوان» به کارگردانی ژاک اودیار اشاره کرد. در بخش مسابقه نخستین فیلم بلند نیز ۱۲ فیلم از کارگردان‌های جوان کشورهای هند، روسیه، آفریقای جنوبی، ژاپن، صربستان، برزیل، سوئد و بریتانیا شرکت دارند. در این بخش همچنین فیلم «وجدا» به کارگردانی حیفا المنصور از عربستان سعودی نمایش داده می‌شود.

پنجاه و ششمین جشنواره فیلم لندن، روز دهم اکتبر با فیلم انیمشین سه بعدی «فرانکن وینی» ساخته تیم برتون آغاز خواهد شد و روز ۲۱ اکتبر با فیلم «آرزوهای بزرگ» به کارگردانی مایک نیول بر اساس رمان چارلز دیکنز خاتمه خواهد یافت.

مدیر جدید جشنواره فیلم لندن، تغییراتی در برنامه‌های ثابت همیشگی این جشنواره داده است که مهم‌ترین آن، رقابتی کردن این جشنواره و اهدای جایزه بهترین فیلم در سه بخش مسابقه رسمی، مسابقه فیلم‌های مستند و مسابقه نخستین فیلم بلند داستانی است.