علی نصیریان در کنار فرهاد آئیش

علی نصیریان با بازی در نمایش «هفت شب با میهمان ناخوانده» نوشته و کار فرهاد آئیش دوباره به صحنه برمی‌گردد. به گزارش ایسنا، فرهاد آئیش که قصد دارد برای دومین بار این نمایش را به صحنه بیاورد یادآور شد: این نمایشنامه را بیش از ۲۰ سال پیش نوشتم تا آقای نصیریان و من در آن بازی کنیم. در آن سال‌ها نمایش را در قالب یک تور در اروپا،‌آمریکا و کانادا اجرا کردیم، دهه ۷۰ وقتی تازه به ایران برگشتم آن را در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه بردیم که بسیار پرتماشاگر بود. او با مسوولان تئاترشهر مذاکره داشته است تا از اواسط مهرماه نمایش «هفت شب با میهمان ناخوانده» را در تالار «چهارسو» مجموعه تئاتر شهر اجرا کند. این نمایش با حضور دو بازیگر اجرا می‌شود و آئیش در کنار نصیریان در آن بازی می‌کند.

داستان نمایش «هفت شب با میهمان ناخوانده» درباره جوانی است که در نیویورک زندگی می‌کند. او فردی روشنفکر و سوررئالیست است که به بن‌بست مدرنیته رسیده و در شرف خودکشی است. شخصی از ایران به طور ناخوانده میهمان او می‌شود، مردی که در اوج سادگی است و این دو هفت شبانه‌روز با یکدیگر زندگی می‌کنند.

آئیش شخصیت این مرد را از «آقای هالو» نصیریان الهام گرفته اما این کاراکتر با آقای هالو تفاوت دارد و بیشتر فردی بسیار ساده است. فرهاد آئیش از این هفته تمرین نمایشش را آغاز می‌کند تا این اثر بعد از سال‌ها دوباره در ایران به صحنه بیاید.

این هنرمند تئاتر که علی نصیریان را به نوعی پدر معنوی خود می‌داند، پیش از این در نمایش«پنجره‌ها» نیز با نصیریان همکاری کرده بود.

به گزارش ایسنا، فرهاد آئیش این روزها با بازی در نمایش«کلمه، سکوت، کلمه» به کارگردانی همسرش مائده طهماسبی روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر است.

آئیش علاوه بر بازی در یکی از نقش‌ها، دراماتورژی و ویراستاری این نمایش را نیز بر عهده داشته است، زنگ شروع اجرای این نمایش را هم علی نصیریان به صدا درآورد.