نمایش «خانه پدری» در ونیز معرفی فیلم به اسکار مسائل «گشت ارشاد»

معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار و همچنین نمایش و حضور فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری در شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم ونیز از بحث‌های متداول امروز سینمای ایران است. جواد شمقدری رییس سازمان امور سینمایی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار گفت: سیداحمد میرعلایی رییس بنیاد سینمایی فارابی مسوول پیگیری و معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار است و قرار است ایشان برای این کار کمیته‌ای تشکیل دهد.

وی همچنین با اشاره به نمایش فیلم

خانه پدری در شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم ونیز گفت: نمایش این فیلم بدون دریافت مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تهیه کننده دوم فیلم صورت گرفته است و یک جرم محرز است و باید کسانی که باعث نمایش این فیلم در جشنواره فیلم ونیز شدند پاسخگو باشند.

فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری صبح امروز در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در آمده است.

اصرار پخش‌کننده «گشت ارشاد» بر عدم تخلف

مدیرعامل موسسه «تصویرگستر پاسارگاد» تاکید دارد بر اینکه هیچ تخلفی در عرضه نسخه نمایش خانگی «گشت ارشاد» صورت نگرفته است اما جواد شمقدری معتقد است،تخلف انجام شده و در حال بررسی است.

علی اسدزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره حواشی به وجود آمده برای عرضه فیلم «گشت ارشاد» اظهار کرد: حذفیات اعمال شده در فیلم کاملا همان اصلاحات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که انجام شده و نسخه‌ای هم که عرضه شده کاملا همان نسخه‌ای است که برای بازبینی تحویل داده شده و همین نسخه نیز پروانه نمایش گرفته است.

این مسوول پخش فیلم «گشت ارشاد» در شبکه نمایش خانگی بار دیگر تاکید کرد: هیچ تخلفی از سمت ما صورت نگرفته است و کل توزیع با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

سعید سهیلی کارگردان «گشت ارشاد» هم روز گذشته طی گفت‌وگویی با بیان اینکه تخلفی صورت نگرفته است اعلام کرد: من این خواسته را دارم که وزارت ارشاد بررسی‌های تکمیلی را انجام دهد و در صورت تبرئه شدن فیلم با کسانی که این تهمت را وارد کرده‌اند برخورد شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر هم اشکالی ایجاد شده باشد به وزارت ارشاد و اختلافات بین مسوولان قدیم و جدید ارشاد مربوط می‌شود و گویا فیلم ما قربانی این مسائل شده است.

اما جواد شمقدری ـ رییس سازمان سینمایی ـ

هم به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: متاسفانه در نسخه تکثیر شده تخلفاتی شده که در حال بررسی هستیم. وی تصریح کرد: می‌خواهیم ببینیم تخلف از ناحیه چه کسی بوده است و طبق ضوابط و آیین‌نامه‌ها با متخلف برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین روز چهارشنبه قائم مقام دفتر ارزشیابی و نظارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تخلفاتی در تهیه بسته نهایی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» و انتشار و تکثیر آن رخ داده است.

مهدی عظیمی گفت: پس از بازبینی نسخه منتشر شده فیلم‌ سینمایی «گشت ارشاد» انجام تخلفات در ضمائم اثر مشاهده شد که بررسی‌های تکمیلی توسط کارشناسان جهت جمع‌بندی نهایی ادامه دارد و گزارش نهایی به مراجع مربوط تحویل داده خواهد شد و با متخلفان بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های موجود برخورد لازم صورت خواهد گرفت.