با حال و هوای اجلاس غیرمتعهدها

سیمای جمهوری اسلامی همگام با اجلاس کشورهای غیرمتعهد در تهران برای روزهای این اجلاس چند فیلم سینمایی انتخاب کرده است که فیلم‌هایی با حال و هوای خاص این روزهاست. شبکه یک

فیلم سینمایی «نبرد الجزایر» امشب ساعت ۲۲:۳۰روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده: هفتم اکتبر سال ۱۹۵۷ سرهنگ ماتیو (مارتن) و سربازان چترباز تحت فرماندهی او، ساختمانی را که علی حجاج، آخرین رهبر سازمان آزادی‌بخش الجزایر، در آن مخفی شده محاصره می‌کنند با نزدیک شدن زمان حمله سربازان، علی وقایع چندسال گذشته را به یاد می‌آورد. ژان مارتین، یوسف سعدی، براهیم حجاج و تومازو نری در فیلم سینمایی «نبرد الجزایر» به کارگردانی جیلو پونته کوروومحصول مشترک الجزایر و ایتالیا درسال ۱۹۶۶ به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم چهارشنبه ۸ شهریور ماه ساعت ۱۶ از همین شبکه تکرار می‌شود. همچنین فردا ساعت ۲۲:۳۰ فیلم سینمایی «شب روی شیلی» به کارگردانی سباستین آلدرسون- الکساندر کاساروف پخش می‌شود. داستان مربوط به کودتای پینوشه علیه رییس‌جمهور وقت شیلی ژنرال آلن ده و همچنین دستگیری عده‌ای روزنامه نگار توسط پینوشه است.

میکی رورک و پیتر درایس در فیلم سینمایی «شب روی شیلی» محصول سال ۱۹۷۷ کشور سوئدبازی کرده‌اند. زمان تکرار این فیلم پنج‌شنبه ۹ شهریورماه ساعت ۱۶ از همین شبکه است. فیلم‌های سینمایی « گاندی »و« نلسون ماندلا» هم پنج‌شنبه و جمعه ۹ و ۱۰ شهریورماه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

شبکه سه

فیلم سینمایی «آخرین دشمن (قسمت اول)» به کارگردانی جان بی مک دونالد، امروزساعت ۱۷ پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی بند یکت کومبرباچ واناماریا ماریکو آمده: استیون برای خاکسپاری برادرش مایکل از چین به لندن بازمی‌گردد. در منزل استیون یک زن بیمار که در کما است متوجه می‌شود که برادرش درگیریک مساله محرمانه شده وآن ویروس ناشناخته‌ای است که دربدن افغان‌ها و پاکستانی‌ها زده وهمه آنها مرده‌اند. استیون جهت کشف معما به زن برادرش کمک می‌کند. این شبکه فردا ساعت ۱۷، قسمت دوم فیلم سینمایی «آخرین دشمن» به کارگردانی جان بی مک دونالد را برای پخش در نظر گرفته است. در خلاصه داستان فیلم با بازی بند یکت کومبرباچ واناماریا ماریکو آمده: همسر استیون به او می‌گوید دکتر و منشی خودکشی کرده‌اند؛ اما استیون قبول نمی‌کند. زن بیمار که در اتاق استیون بوده مرده، یاسیم با کمک همکارش اورا دفن می‌کنند؛ ولی نیروهای اطلاعاتی او را پیدا و جسد را می‌سوزانند. استیون متوجه می‌شود که اشکال از واکسن‌هایی است که به مردم افغان و پاکستان زده شده برای همین سعی می‌کند با یکی از کارکنان داروسازی ملاقات کند. همچنین قسمت سوم فیلم سینمایی «آخرین دشمن» پنج‌شنبه ۹ شهریورماه ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.