همکاری دوباره پوراحمد و داودنژاددر «کلاس هنرپیشگی»

علیرضا داودنژاد با مشاوره‌ کیومرث پوراحمد، جدیدترین ساخته‌اش «کلاس هنرپیشگی» را آماده‌ نمایش می‌کند. کیومرث پوراحمد درباره‌ همکاری‌اش در فیلم جدید علیرضا داودنژاد به ایسنا گفت: فیلم تدوین شده است اما من به عنوان رفیقی که شاید بتوان اسم آن را مشاور گذاشت، قرار است در کنار علیرضا برای تدوین نهایی فیلم حضور داشته باشم. وی یادآور شد: زمانی که برای دیدن رضا داودنژاد به شیراز رفته بودم متوجه شدم که علیرضا یک فیلم جدید ساخته است. جای تاسف دارد که شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته است که دو رفیق صمیمی آنقدر منزوی شده‌اند که از حال هم خبر ندارند و من نمی‌دانستم همکار و رفیق‌ام پس از فیلم «مرهم» یک فیلم دیگر هم ساخته است.

پوراحمد گفت: وقتی متوجه شدم که علیرضا یک فیلم جدید ساخته است، طبعا علاقه‌مند شدم فیلم را ببینم و سرانجام «کلاس هنرپیشگی» را دیدم. خیلی دوست دارم در این فیلم همراه باشم. این کارگردان درباره‌ فضای فیلم «کلاس هنرپیشگی» گفت: فیلم فضای اجتماعی، خانوادگی دارد و شاید اندکی شبیه «مصائب شیرین» باشد؛ اما به قدری ساختار متفاوت و جذابی دارد که به نظرم نباید آن را در ژانر محدود کنیم و بگوییم مثلا در فلان ژانر قرار می‌گیرد.

پوراحمد همچنین گفت: فیلم به شدت رهاست و این رهایی همان چیزی است که ما به دانشجویان توصیه می‌کنیم که همه چیز را خیلی خوب یاد بگیرید؛ اما موقع عمل فراموش کنید. این رهایی پشتش چهل سال تجربه‌، کار، اندوخته و دانش، جهان‌بینی و دست و پنجه نرم کردن با شرایط سخت فیلم‌سازی وجود دارد.