رییس شورای صنفی نمایش گفت: «انتقادها هیچ تاثیری در مواضع قانونی شورای صنفی در اکران عید فطر ندارد، حتی اگر سینماهای حوزه هنری یا شهرداری بخواهند فیلم‌ها را اکران نکنند ما از این‌کار استقبال می‌کنیم. کسی که می‌خواهد زور بگوید سینمایش را تعطیل کند، اما پیشنهاد ما این است که سینما «آزادی» تعهد بدهد که دیگر تخلف نمی‌کند.» به گزارش مهر سیدضیاء هاشمی، در پاسخ به پرسشی درباره حاشیه‌های اخیراکران عید فطر تصریح کرد: «انتقادها بی‌جهت است. چگونه در پنج ماه گذشته که به زور فیلم‌هایی را اکران نمی‌کردند یا فیلمی را بدون اجازه روی پرده می‌بردند، کسی انتقاد نمی‌کرد؟ اکران را بهم ریختند و فیلم‌ها ضرر زیادی کردند، چگونه در این مدت صدای کسی در نیامد؟»

هاشمی با طرح این پرسش که «پس ادعای اکران فیلم‌های ارزشی چه شد؟» ادامه داد: ‌«مگر مدام نمی‌گفتند که می‌خواهیم فیلم‌های ارزشی را اکران کنیم؟ مگر در تلویزیون نگفتند که باید فیلم‌های ارزشی اکران شود تا ما از آنها حمایت کنیم؟ اکنون ما هم به حرف خودشان استناد می‌کنیم و می‌گوییم از نظر ما «کلاه قرمزی و بچه ننه» به هیچ وجه ارزشی نیست. اگر می‌توانند ما را قانع کنند که «کلاه قرمزی» یک فیلم ارزشی است.»

رییس شورای صنفی نمایش در ادامه سخنانش به تخلفات سینما «آزادی» اشاره کرد و گفت: «طبق ماده ۳۲ آیین‌نامه (ماده ۲۵ آیین‌نامه قدیم شورا) سینما «آزادی» موظف بود بعد از پایان اکران فیلم سینمای سرگروهش، قرارداد بعدی‌اش را به ما اعلام کند، اما این کار را نکرد. ما با استناد به قانون، دو فیلم را برای اکران به مدیر این سینما معرفی کردیم، اما باز هم به قانون تمکین نکردند. این تنها یکی از تخلفات سینما آزادی است.»

وی افزود: «همچنین سینما آزادی، «شور شیرین» را بدون مجوز نمایش اکران کرد و بارها اعلام کردند که به قانون تمکین نخواهند کرد. اینها تنها بخش‌هایی از تخلفات این سینماست که به خاطرش جریمه شده است.»