امیر هوشنگ پاسبانیان مدیر سینما استقلال عنوان کرد بر خلاف تصمیم شورای صنفی نمایش «کلاه قرمزی و بچه ننه» را اکران می‌کنیم. امیرهوشنگ پاسبانیان مدیر سینما استقلال در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص اقدام اخیر شورای صنفی نمایش و گرفتن فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» از این سینما گفت: «ما همچنان با فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» و با دفتر فیلمیران قرارداد داریم و بر اجرای این قرارداد تاکید می‌کنیم.»

پاسبانیان با انتقاد به گفته‌های سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: «اگر «کلاه قرمزی و بچه ننه» فیلم ارزشی نیست چطور سایر سینماهای حوزه می‌توانند حواله فیلم را درخواست کنند و فقط سینما استقلال نمی‌تواند این فیلم را روی پرده ببرد؟ شورای صنفی نمایش عنوان کرده است سایر سینماهای زیر مجموعه حوزه هنری به شرطی که کپی فیلم را به سینمای دیگری ندهند اجازه اکران کردن فیلم‌های اکران عید فطر را دارند. خوب از دیگر سینماها منظورشان سینما استقلال است که نباید این فیلم را اکران کند.»

وی همچنین ادامه داد: «ظاهرا شورای صنفی نمایش دوست ندارد این مشکلات حل شود. حالا که حوزه هنری با اکران کردن سه فیلم عید فطر هیچ مشکلی ندارد، این شورا دارد به درگیری‌ها دامن می‌زند و آتش به جان سینما می‌اندازد.»

مدیر سینما استقلال خاطرنشان کرد: «از آنجایی که ما با فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» و دفتر فیلمیران از یک ماه پیش قرارداد‌ داریم و کسی هم این قرارداد را فسخ نکرده است، از روز چهارشنبه ۲۵ مرداد این فیلم روی پرده سینما استقلال می‌رود. اگر اتفاقی بیفتد که جلوی اکران کردن این فیلم گرفته شود، ممکن است حوزه هنری هیچ کدام از فیلم‌های عید فطر را در سینماهای زیرمجموعه‌اش اکران نکند. من حتی شنیده‌ام تا زمانی که شورای صنفی نمایش به این کارها ادامه دهد، پردیس‌های شهرداری هم همه فیلم‌های روی پرده را بایکوت می‌کنند. آقایان شورای صنفی نمایش با این کار حاشیه‌ها را بیشتر می‌کنند و سینما را به جایی می‌کشانند که نباید کشیده شود.»