رقابت کتاب‌های فردوسی‌پور و هاشمی‌رفسنجانی و نیمه پنهان درویش‌ها

فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته سوم مردادماه منتشر شد تا خاطرات و روزنوشت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۶۸ همچنان در صدر درخواست‌ها و خریدهای مردم باشد. به گزارش خبرآنلاین، فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مردادماه سامانه ارسال و اشتراک محصولات فرهنگی، (سام) در حالی منتشر شد که علاوه بر خاطرات و روزنوشت‌های هاشمی رفسنجانی در سال سرنوشت‌ساز نظام یعنی ۱۳۶۸ «بازسازی و سازندگی»، دیگر کتاب آیت‌الله یعنی کارنامه و خاطرات سال ۶۵ او با عنوان «اوج دفاع» هم به خرید مردم از روزنوشت‌های خواندنی

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه شد. بر اساس این گزارش، دو کتاب انتشارات نیستان نیز در فهرست پرفروش‌های هفته قبل «سام» قرار گرفته است؛ مجموعه ۱۵ جلدی کاربردی، زیبا و متفاوت «سلام پیش دبستانی‌ها» و رمان «کمی دیرتر» سید مهدی شجاعی که یکی از خواندنی‌ترین رمان‌های انتقادی با فضای مذهبی و نقد محافل دینی ماست. در گزارش این هفته همچنین دایره‌المعارف تازه منتشر شده عادل فردوسی‌پور با نام کتاب جامع فوتبال در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد که بعد از نمایشگاه کتاب دوباره به این فهرست راه پیدا کرده است.

دو رمان برتر دنیا «گتسبی بزرگ» و «کشتن مرغ مینا» که در لیست بهترین رمان‌های جهان سایت آمازون قرار دارد و خواندنشان قبل از مرگ توصیه شده در کنار افشاگری کیهان از نیمه پنهان زندگی درویش‌ها در ایران نیز در لیست پرفروش‌ترین‌های سامانه «سام» به چشم می‌خورد.