یکی از موسسه‌های پخش فیلم همزمان در اکران عید فطر سه فیلم را با هم پخش می‌کند

در حالی‌که شورای صنفی نمایش اکران همزمان دو فیلم توسط یک دفتر پخش را غیرقانونی اعلام کرده بود؛ اما شرایط به شکلی رقم خورده است که اکنون یکی از دفاتر پخش، نمایش هر سه فیلم نوبت اکران عید فطر را بر عهده دارد.
به گزارش ایسنا، اوایل سال‌جاری شورای صنفی نمایش به دلیل آنکه دفاتر پخش که تاکنون کمتر فعالیت می‌کردند، بتوانند فیلم‌هایی را برای اکران در اختیار بگیرند، قوانینی را وضع کرد. بر اساس این قوانین، هر پخش‌کننده در طول یک سال تنها می‌توانست هشت فیلم را اکران کند و همچنین یک دفتر پخش نمی‌توانست همزمان دو فیلم روی پرده داشته باشد (که البته تبصره‌‌هایی هم داشت). همان زمان این قانون با انتقاد برخی از دفاتر پخش فعال‌تر روبه‌رو شد؛ اما با استناد به این موضوع که این قانون باعث می‌شود سایر دفاتر پخش هم فعال شوند، اجرایی شد. اما در روزهای گذشته، اتفاق جالبی در پخش فیلم‌های نوبت اکران عیدفطر رخ داده است.
موسسه «فیلمیران» که پیش از این و در سال‌های گذشته پخش بسیاری از فیلم‌های پرفروش و اسم و رسم‌دار سینمای ایران را بر عهده داشت، این بار نه دو فیلم به صورت همزمان، بلکه می‌خواهد سه فیلم را توأمان اکران کند!
این موسسه در اکران نوبت عید فطر «کلاه قرمزی و بچه‌ننه»، «ضد گلوله» و «بی‌خداحافظی» را برای پخش در اختیار دارد.
در ادامه، ایسنا دلیل این امر را از سید ضیاء هاشمی ـ رییس شورای صنفی نمایش ـ جویا شد که وی در پاسخ توضیح داد: تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش دیگر برای اکران نوبت عید فطر اعلام آمادگی نکرده بودند؛ چرا که از وضعیت نمایش فیلم‌شان در سینماهای حوزه هنری بیمناک بودند. در این میان، موسسه فیلمیران از سایر دفاتر پخش آمادگی بیشتری داشت. هاشمی افزود: به همین دلیل در جلسه شورای صنفی نمایش، مصوبه‌ای به تایید اعضا رسید که بر اساس آن همزمانی پخش فیلم‌های اکران نوبت عید فطر توسط این دفتر اشکالی ندارد. رییس شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش که «با توجه به این مصوبه، آیا از این به بعد پخش همزمان دو یا چند فیلم توسط یک دفتر پخش منعی ندارد؟»، گفت: معلوم نیست. بستگی به شرایط آتی دارد.
به گزارش ایسنا، در چند ماه گذشته سینمای کشور با ریزش شدید مخاطب و کاهش چشمگیر فروش روبه‌رو شده است. همچنین گفته می‌شود، در این شرایط تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش برای اکران فیلم‌شان خیلی علاقه‌ای ندارند. گویا شورای صنفی نمایش برای پایان دادن به وضعیت بسیار نگران‌کننده استقبال مخاطبان از سینماها ترجیح داده است از قانونی که خودش وضع کرده بود، فعلا کوتاه بیاید.